پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ از برگزاری جشنواره ادبی «فصل همدلی» همزمان با شکل‌گیری موج دوم کمک‌های مومنانه از سوی فرهنگ‌سرای اندیشه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگ‌سرای اندیشه ضمن بیان اینکه ایثار، همدلی و مهربانی سبک زندگی ایرانیان است، گفت: بر این اساس مردم کشورمان همواره اخلاق مداری و ارزش‌های فرهنگی و انسانی را در همه حوادث، وقایع و رویدادها نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حافظه تاریخی ملت ایران نشان می‌دهد که هر بار موضوعی سلامت و امنیت جامعه را به نوعی به خطر انداخته، با همبستگی و همدلی بیشتر به مقابله با آن رفته‌اند، اظهار کرد: اینک در عرصه‌ جهاد سلامت نیز شاهد جلوه‌های فرهنگ حماسه و عشق به فداکاری و ایثار ایرانیان هستیم.

رییس فرهنگ‌سرای اندیشه با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب نیز تاکید جدی بر مولفه کمک مومنانه دارند، افزود: ایشان فرمودند: خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ ادامه داد: در واقع هدف از این سخنان، فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه اسلامی است که برای تحقق این مهم نیاز به همراهی اهالی فرهنگ و هنر است.

امین زاده در این راستا، تصریح کرد: بر این اساس فرهنگ‌سرای اندیشه قصد دارد طنین همدلی در مقابله با ویروس کرونا که با وجود تمام سختی‌ها و کمبودها همچنان با شدت و حدت تمام در سراسر کشور جریان دارد را، در قالب جشنواره «ادبی فصل همدلی» در برگ زرین افتخار آفرینی ایرانیان ثبت کند.

وی در خصوص جزئیات جشنواره ادبی «بهار همدلی» گفت: این جشنواره در دو بخش شعر (کلاسیک، نو، ترانه) و داستان (داستان کوتاه، داستانک، خاطره، دلنوشته و وقایع نگاری تاریخی_ادبی دوران کرونا) برگزار خواهد شد لذا از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و شعر دعوت می‌شود تا داستان‌ها و اشعار خود را با موضوع محوری همدلی و مواسات و نگاهی به عناوین: صلح و آرامش، فرشته‌های زمینی (یاریگران- مدافعان و ایثارگران سلامت)، پایداری و صبر، امید- خودباوری و شکوفایی، اخلاق، معنویت، نیایش و عظمت خالق برای جشنواره ارسال کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت نام اینترنتی، آثار خود را با ذکر نام و نام خانوادگی و شماره تماس به ایمیل دبیرخانه جشنواره به نشانی pur.andisheh@jmail.com ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار ۲۰ مهر است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور، آیین اختتامیه و اهدا جوایز به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در تاریخ ۱۱ ابان همزمان با ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت برگزار خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای اندیشه در رابطه با همراهی افراد نام آشنا برای اهالی فرهنگ و هنر در راستای برگزاری جشنواره ادبی «فصل همدلی »، افزود: بر این اساس مجتبی رحماندوست دبیر علمی جشنواره، سعید بیابانکی دبیر بخش شعر و قاسم علی فراست نیز دبیری بخش داستان را بر عهده دارند.

اطلاعات تکمیلی و سایر شرایط شرکت در جشنواره ادبی فصل همدلی در پایگاه اینترنتی فرهنگ‌سرای اندیشه به نشانی andisheh.farhangsara.ir برای مشاهده دردسترس علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما