کد خبر: ۱۰۰۷۲۳
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
شرح و تفسیر «تلبیس وزیر با نصارا» در فرهنگ‌سرای امام(ره)
نشست ادبی مولوی شناسی با شرح و تفسیر «تلبیس وزیر با نصارا»، دوشنبه اول بهمن در فرهنگ‌سرای امام (ره) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست ادبی «مولوی شناسی» با هدف آشنایی شهروندان با ادبیات عرفانی و در راستای علاقه‌مندی مخاطبان به تفسیر اشعار مثنوی معنوی مولوی، دوشنبه اول بهمن، ساعت ۱۰ با حضور کیهانیان برگزار می‌شود.

در این جلسه به بررسی داستان شرح و تفسیر «تلبیس وزیر با نصارا» پرداخته می‌شود که در میان جهودان، پادشاهی جبار و بیدادگر بود که نسبت به عیسویان سخت کینه توز بود. این پادشاه موسی (ع) و عیسی (ع) را که در واقع شعله‌ای از یک چراغ و با هم متحد بودند را از روی تعصب، مخالف یکدیگر می دانست و در صدد بو که دین و آیین عیسویان را براندازد. او وزیری کاردان و زیرک داشت که در امور مهم او را یاری می‌داد. وزیر می‌دانست که ایمان و عقیده مردم را نمی‌توان با خشم و زور از میان برداشت بلکه برعکس هرچه زور و خشونت سخت‌تر باشد عقیده و ایمان مردم استوارتر می‌شود و از این‌رو نیرنگی ساخت و شاه را نیز موافق خود کرد. بر اساس این نیرنگ شاه را متقاعد کرد که چنین وانمود کند که وزیر به آیین عیسویان گرایش یافته است، پس باید دست و گوش و بینی او را برید و …

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست ادبی می‌توانند دوشنبه اول بهمن، ساعت ۱۰ به فرهنگ‌سرای امام(ره)، واقع در میدان قدس (تجریش) خیابان شهید باهنر بعد از سه راه یاسر خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 26100780 تماس بگیرند.