کد خبر: ۱۰۱۳۴۱
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند
جشن‌‌های «فصل دل‌تکانی» در استقبال از بهار
محمدجواد حیدری‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ و دبیر برگزاری جشن‌های «فصل دلتکانی»، از برگزاری ۱۲ جشن در استقبال از بهار ۱۳۹۸ خبر داد.
جشن‌‌های «فصل دل‌تکانی» در استقبال از بهاربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجواد حیدری‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ و دبیر جشن‌های «فصل دل‌تکانی»، درباره این ویژه برنامه‌ها توضیح داد: به منظور تقویت و هم افزایی فرهنگی رسوم پسندیده شهروندان در استقبال از بهار و نیز پرداختن به مناسبت‌ها و بزرگداشت این موسم اصیل فرهنگی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد تا با اجرای طرح های فراگیر، برنامه‌های ویژه‌‌ای را تحت عنوان فرهنگ‌سرای نوروز ۱۳۹۸ با محوریت برنامه‌های فرهنگی هنری مرتبط با موضوع و خدمات ویژه مراکز فرهنگی از ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار کند. جشن  استقبال از بهار با عنوان فصل دل‌تکانی ویژه ایام رجب المرجب و شب چهارشنبه پایان سال برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ درباره زمان و مکان برگزاری این جشن‌ها گفت: ۱۲ جشن «فصل دلتکانی» در ۳ روز و ۴ مرکز برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه‌ها می‌توانند در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸  اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ به میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی و بوستان فدک و ساعت  ۱۷ تا ۲۰ به باغ کتاب تهران مراجعه کنند.

وی درباره بخش‌های متفاوت این برنامه گفت: محورهای اصلی برنامه شامل مولودی خوانی، مدیحه سرایی، مولودی خوانی و منقبت به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و امام محمد تقی(ع)؛ مراسم آیینی شاهنامه‌خوانی، سیاه‌بازی مبارک و مرشدخوانی، اجرای برنامه فرهنگی هنری مسابقه قرآن بخوانید عیدی بگیرید بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهند.

حیدری‌پور ادامه داد: ویژه برنامه چهارشنبه آخر سال و فرستادن فانوس آرزوها به آسمان نیز از دیگر بخش‌هایی است که در آخرین روز برگزاری این جشن‌ها برگزار خواهد شد.