کد خبر: ۱۰۱۵۵۰
تاریخ انتشار:۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
رونمایی از کتاب شعر «فاتحه» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)
آیین رونمایی از کتاب شعر «فاتحه» پنجشنبه ۲۹ فروردین در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
رونمایی از کتاب شعر «فاتحه» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از کتاب شعر «فاتحه» به نویسندگی امیر تیموری، پنجشنبه ۲۹ فروردین ساعت ۱۶ در محل موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با حضور مرتضی امیری اسفندقه و حامد عسگری، مهدی زنگنه و محمودحبيبی كسبی و با شعرخوانی شاعران و مخاطبان برگزار می‌شود.

کتاب شعر «فاتحه» شامل ۳۳ غزل از امیر تیموری است و به‌ تازگی توسط نشر نزدیک‌تر منتشر می‌شود.

این کتاب اولین مجموعه‌شعری است که از این شاعر جوان چاپ می‌شود. تیموری فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر شعر و ترانه‌سرایی، در حوزه موسیقی نیز فعالیت دارد. ابعاد مختلف شعر او متاثر از تجربه‌هایش در موسیقی و دانش آکادمیک است. وی نخستین اشعار خود را در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۹۰ در مجلات و روزنامه‌های مختلف به چاپ رساند و برخی از جوایز ادبی را به دست آورد. کتاب «فاتحه» ۳۳ غزل را از تیموری در بر می‌گیرد. عشق، زندگی و مرگ از جمله مضامین مهم شعر‌های این کتاب هستند.

شعر سلام اولین شعری است که در کتاب فاتحه آمده و اکنون برای آشنایی بیشتر با زبان و سبک شعر این شاعر جوان، غزل ابتدایی کتاب فاتحه را می‌خوانیم:

به سرنوشت، به این بخت نامراد سلام
به آن دلی که مرا می‌برد ز یاد سلام و ...

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند پنجشنبه ۲۹ فروردین ساعت ۱۶ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) با بزرگراه نیایش،خیابان اسفندیاری، شماره ۳۵  مراجعه کنند.