کد خبر: ۱۰۲۹۸۲
تاریخ انتشار:۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
در دهه دوم محرم برگزار می‌شود؛
مراسم تعزیه‌خوانی در میدان آیینی امام حسین(ع)
فرهنگ‌سرای عترت مراسم تعزیه‌خوانی را در دهه دوم محرم در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مصطفی بیات با اشاره به نقش ویژه تعزیه ‌خوانی و نمایش‌‌های آیینی در ترویج هنر دینی و انقلابی و اینکه تعزیه از هنرهای ماندگار و فاخر نزد ایرانیان است که همیشه مورد توجه اهالی فرهنگ و مردم ایران زمین بوده و هست، گفت: مراسم تعزیه‌خوانی از ۲۰ تا ۲۹ شهریور مصادف با ۱۱ تا ۲۰ محرم ۱۴۴۱ در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مراسم‌ها را احیای فرهنگ حسینی در سطح جامعه دانست و افزود: برگزاری سوگواره تعزیه‌خوانی در جهت ارتباط با مخاطب و انتقال پیام‌ها و مفاهیم عاشورا و اهل‌ بیت (ع) توانسته اثرگذار باشد و با آن می‌توان به هدف والای امام حسین(ع) از قیام عاشورا که احیای معروف، نهی از منکر، درستی و صداقت است نزدیک‌تر شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگ‌سرای عترت بیان کرد: این اجراها توسط گروه متوسلین حضرت زهرا سلام الله علیها به سرپرستی سید امیر سید صالحی برگزار می‌شود که روایت شهادت اصحاب و یاران امام حسین(ع) در عصر عاشورا و اسارت حضرت زینب(س) و ورود ایشان به شام را به تصویر می‌کشد.

مصطفی بیات در ادامه گفت: اجراهای این مراسم تعزیه به موضوعات شاه چراغ، فضل و فتاح، مجلس مسلم، مجلس طفلان مسلم، مجلس حر بن ریاحی، مجلس علی اکبر (ع)، مجلس قاسم(ع)، مجلس عباس(ع)، مجلس امام حسین (ع) و مجلس خیام و بازار شام اختصاص دارد. 

رییس فرهنگ‌سرای عترت با بیان اینکه تعزیه‌خوانی با محتوای اسلامی می‌تواند خواستگاه طرح وقایع جانگداز حادثه کربلا برای نسل جوان و نوجوان باشد و فرهنگ عاشورایی که فرهنگ عزت و عزتمندی است را در سطح جامعه گسترش دهد، بیان کرد: این مراسم در دهه سوم صفر نیز در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند بعد از نماز مغرب و عشا به میدان آیینی امام حسین(ع) مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با تلفن ۳۳۲۵۶۸۶۰ تماس بگیرند.