کد خبر: ۱۰۳۹۰۸
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران بیان کرد:
هنر خوشنویسی مانند پرنده‌ای دارای دو بال معنا و زیبایی ظاهری است
امیراحمد فلسفی عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران گفت: هنر خوشنویسی مانند پرنده‌ای است که دارای دو بال معنا و زیبایی ظاهری است و جزء لاینفک فرهنگ ایرانی‌اسلامی به شمار می‌رود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «هنر ماندگار» این روزها در نگارخانه فانوس فرهنگ‌سرای رازی برپاست و ۳۵ اثر برگزیده از آثار دانشجویان دانشگاه هنر را با سبک‌های کوفی، نسخ، ثلث، خط نقاشی و سیاه‌مشق به نمایش گذاشته است.

امیراحمد فلسفی عضو ۶۱ ساله شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران درباره این نمایشگاه و جایگاه خوشنویسی عنوان کرد: قدمت هنر خوشنویسی به زمان پیش از اسلام بازمی‌گردد؛ زمانی که با پیدایش خط و شکل‌گیری تدریجی آن شاهد اشاعه آن در متون برتر و مذهبی هستیم.

این هنرمند نستعلیق تأکید کرد: هنر خوشنویسی مانند پرنده‌ای است که دارای دو بال معنا و زیبایی ظاهری است و جزء لاینفک فرهنگ ایرانی‌اسلامی به شمار می‌رود. هنر خوشنویسی نقش ویژه و جایگاه والایی در حفظ و ثبت مفاهیم و مواریث فرهنگی جامعه داشته است.

وی خوشنویسی، این هنر ناب را صورت بخشی به معنا با استفاده از علائم بدون مشابه در عالم خارج تعریف کرد و آن را وجه تمایز این هنر دانست.

فلسفی، آینده هنر خوشنویسی را درخشان توصیف کرد و گفت: از حدود ۳۰ ـ ۴۰ سال پیش، از تمام اقشار و سنین به هنر خوشنویسی روی آورده‌اند که مایه امیدواری است.

عضو انجمن خوشنویسان ایران در بخش دیگری از سخنانش خوشنویسی را محور اصلی زندگی خویش معرفی و بر این نکته تأکید کرد که هنر دریچه‌ای نوین به عالم بالا بر روی انسان باز می‌کند و امکان پرواز خیال را فراهم می‌کند.

فلسفی ضمن بازگویی خاطره‌ای از دوران فعالیت‌های هنری خود و ملاقات مجدد با نخستین استادش «ابن علی بابایی» که پس از درج مصاحبه‌ای از او در فصلنامه دنیای هنر رخ داد، برقراری ارتباط مجدد با استادش در شهر اهواز پس از سال‌ها و حضور مجدد در کنار نامبرده تا زمان فوتش در سال ۹۷ را یکی از شیرین‌ترین خاطرات خود دانست.

این خوشنویس مطرح در پایان به هنرجویان شرکت‌کننده در نمایشگاه «هنر ماندگار» توصیه کرد هنر توأم با تعقل را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

نمایشگاه «هنر ماندگار» تا ۲۸ آذرماه در نگارخانه فانوس واقع در فرهنگ‌سرای رازی برپاست.