کد خبر: ۱۰۵۷۸۹
تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
همزمان با سی ویکمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره)
پخش زنده شب شعر «خورشیدلاله ها» در فضای مجازی
شب شعر «خورشید لاله ها» به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب(ره) سه‌شنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۸ به صورت زنده در فضای مجازی پخش می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ و هنر، شب شعر «خورشید لاله‌ها» با حضور شاعران رحیم زریان و عبدالرحیم سعیدی راد به صورت زنده در فضای مجازی برای بازدید علاقه‌مندان پخش می‌شود.

رحیم زریان اسفند سال ۱۳۳۰ در یکی از روستاهای لنگرود به دنیا آمد، در نوجوانی دو بیتی‌های گیلکی را زمزمه می‌کردو از اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به شاعران انقلاب اسلامی پیوست و در حوزه هنری تهران با بزرگانی چون مهرداد اوستا، نصرالله مردانی، قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی و... آشنا شد.

مجموعه‌های آواز رود، دفتر غزل، گلونی (دفتر دو بیتی)، شاخه آفتاب (مجموعه شعر دفاع مقدس)، درصلاة باران (مجموعه شعر دفاع مقدس از شاعران گیلان و منتخب کتاب سال)، آبی تر از آسمان با مجموعه شعر میرزاکوچک‌خان و نهضت جنگل مجموعه شعر شیوه شقایق‌ها و کوچه‌های مهتاب، اقامه عشق و آخرین غزل با شعر قیام، حضور و انتظار امام زمان «عج» سروده‌هایی از این شاعر معاصر هستند.
 
عبدالرحیم سعیدی راد سال ۱۳۴۶ در شهرستان دزفول متولدشد. سعیدی راد فعالیت‌های شعری خود را به طور جدی از سال ۶۹ و با مطبوعات کشور آغاز کرد.

بعد از باران، بر بلندای عشق، زخم‌های خورشید، فانوس‌های سنگی، سه مزار برای یک شهید، پنجره هشتم نثرادبی رضوی، معجزه الفبا، ساعت به وقت دلتنگی برخی از سروده‌های این شاعراست.

علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده شب شعر «خورشید لاله‌ها» را ازطریق دو نشانی golestan.farhangsara و https://www.aparat.com/farhangsara.golestan/live: در فضای مجازی مشاهده کنند.

فرهنگ‌سرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است. شماره تلفن  77826475 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.