کد خبر: ۹۰۹۳۲
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
«شاعرانه‌ها/گذر از یک رویا» در نگارخانه لاله
نمایشگاه گروهی «شاعرانه‌ها/گذر از یک رویا» با حضور ۲۱ هنرمند در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.
«شاعرانه‌ها/گذر از یک رویا» در نگارخانه لالهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نمایشگاه گروهی «شاعرانه‌ها/گذر از یک رویا» بیش از ۳۰ اثر هنری ارائه خواهد شد. هریک از هنرمندان تلاش کرده‌اند تا با تکیه بر رؤیای خود، تصویری بسازد که در آن، خیال، آرزو و خواب‌هایش نمایان باشد. همچنین بعضی دیگر، روایت‌گر بصری شعری بوده‌اند که بر آنها بیشتر تأثیر گذاشته است.
  
در مقدمه این نمایشگاه آمده است:
 بوده‌اند و خواهند بود کسانی که در پاسخ چراهای علمی یا اما و اگرهای زیستی یا کنش و واکنش‌های فلسفی به خلق هنر بپردازند اما در اطراف ما، هنرمندان کسانی هستند که لحظه‌های شاعرانه را تجربه کرده‌اند.
 در اطراف ما، هنر شعر است و شعر هنر است. حس های رقیق، شاعرانه های لطیفند و حس‌های غلیظ، شاعرانه‌های کوبنده.
تجربه‌های شاعرانه، توصیف چیزهای معمولی و متداول است در حالی که در سس احساسات شدید فرو برده شده اند.
 بیان چیزهایی است که در شرایط معمول و برای افراد عادی درد و سرخوشی ندارد اما در همان شرایط برروح یک هنرمند بهجت و شیدایی می فشاند.
ثبت لحظه هایی است که در غفلت نگاه های شاعرانه و ذهن های جستجوگر، به سرعت محو می شوند.
 
این نمایشگاه، محصول شکار و ثبت این لحظه های شاعرانه توسط هنرمندانی است که شعر را نه به کلمه، که با ابزار بصری می سرایند.
و سروده هایشان را در معرض سرایش مجدد مخاطب قرار می دهند تا  شعر بر شعر نگاشته شود و زایش شاعرانه ها، گذر از رویا و پیوستن به واقعیت گردد.
 
هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده، عبارتند از: نگین احتسابیان/ بـنفشه احمدزاده/ فریبا افلاطـون/ پـونه اوشیدری/مرجان ثابتی / هدی حدادی / لیلی درخشانی/ فاطمه رادپور/ پژمان رحیمی زاده/پیمان رحیمی زاده/ امیر سقراطی/ مهکامه شعبانی/ کـمال طباطبایی/نجـوا عرفانی/ کیوان عسگری/ کیـانوش غریب پور/ بهـرام کلهرنیـا /نرگس محمدی/ عطیـه مرکزی/ مانلی منوچـهری/ مرجـان وفاییان.
 
این نمایشگاه روز جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور هنرمندان در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد و برای بازدید تا ۱۲ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۳ -۱۴ تا ۱۹ به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.
نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی. ضلع شمالی بوستان لاله واقع است و شماره تلفن: ۸۸۹۶۰۴۹۲ برای اطلاعات بیشتر اعلام شده است.