کد خبر: ۹۰۹۵۰
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
جشنواره فیروزه چشم‌اندازی برای آینده محصولات فرهنگی
رئیس فرهنگسرای ارسباران گفت که جشنواره فیروزه می‌تواند محصولات فرهنگی فاخر را از مراکز مختلف جمع‌آوری و در سطح وسیعی معرفی و حمایت کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگسراها در رفع نیاز شهروندان به فرهنگ و هنر اظهار کرد: وجود فضاهایی برای برگزاری همایش، نمایش و اجرای موسیقی در کنار فضاهای آموزشی که از نظر کیفیت با آموزشگاه‌های خصوصی رقابت می‌کند و نظیر آن در مراکز آموزش‌وپرورش و حتی مقاطع دانشگاهی هم وجود ندارد ازجمله ظرفیت‌هایی است که موجب ارتقای مؤلفه‌های فرهنگی و هنری در میان شهروندان شده است.
 
وی با بیان اینکه رویدادهای نمایشگاهی و نگارخانه‌ای در فرهنگسراها فرصتی برای هنرمندان فراهم کرده است تا بتوانند هنر والا و متعهد خود را به مردم ارائه دهند، ادامه داد: معتقدم باید تمام مؤلفه‌های فرهنگ شامل زبان، هنر، آداب‌ورسوم و ... همواره در حال ارتقا و پیشرفت بوده و از هیچ اقدامی برای ارتقای آن کوتاهی نکنیم.

به گفته رئیس فرهنگسرای ارسباران با توجه به مرکزیت فرهنگی فرهنگسراها این موقعیت برای هنرمندان، فعالان فرهنگی و مخاطبان آن‌ها وجود دارد که در تمام قالب‌های فرهنگی و هنری با مردم ارتباط برقرار کنند.
 
سلیمانی با بیان اینکه کتابخانه فرهنگسرای ارسباران جزو بهترین کتابخانه‌های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: روزانه علاوه بر دانشجویان هنر، سایر دانشجویان و شهروندان نیز در این محل رفت و آمد می‌کنند و این کتابخانه به محلی بسیار مطلوب جهت عرضه محصولات فرهنگی بدل شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه جامعه مدرن امروز نیاز به شناسایی فضای منحصر به فرد و فرهنگ ویژه آن دارد، گفت: در این فضا، فرهنگسراها می‌توانند پل ارتباط برای شناخت این جامعه باشند.
 
رئیس فرهنگسرای ارسباران درباره برگزاری جشنواره فیروزه نیز تصریح کرد: معمولاً نگاه جشنواره‌ها به تولیدات و دستاوردهای فرهنگی است درحالی‌که باید نگاه گذرا برنامه‌ها به آینده و گسترش آن در آینده باشد و این محصولات در قالب‌هایی مانند فضای مجازی و لوح فشرده گسترش یابد. از این رو جشنواره فیروزه می‌تواند چشم اندازی برای آینده و یک راه برای ادامه سازوکار تولید محصولات فرهنگی باشد.
 
سلیمانی با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره فیروزه ادامه داد:‌ این جشنواره به دنبال این است که دستاوردهای همه مراکز را بررسی کرده و بهترین‌ها را به تمام مراکز معرفی کند که این اقدام ارزشمند و خوبی است.
 
وی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی، گفت: باید از افرادی که با تولید محصولات فرهنگی فاخر و ارزشمند به دنبال رفع نیاز فرهنگی شهروندان هستند، قدردانی شود.