کد خبر: ۹۱۵۳۵
تاریخ انتشار:۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
بهرام شاه محمدلو درباره افتتاح پردیس تئاتر تهران عنوان کرد:
برنامه‌ریزی درست باعث جذب مخاطبان محلی می‌شود
بهرام شاه محمدلو راه‌اندازی پردیس تئاتر تهران را در گسترش تئاتر مؤثر دانست و بر برنامه‌ریزی درست برای جذب مخاطب تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پردیس تئاتر تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر کشور با ۱۰ سالن نمایش روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه افتتاح شد. بهرام شاه محمدلو، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره افتتاح پردیس تئاتر تهران گفت: راه‌اندازی این مجموعه مطمئناً در گسترش تئاتر مؤثر است و می‌تواند کمک‌کننده باشد. هنر تئاتر نیازمند فضاهایی برای ارائه و دیده شدن است که تماشاگر بتواند این هنر را به خوبی دریافت کند و با ابزارهای حسی‌اش حس کند. 

وی افزود: واضح است که اجرای تئاتر به فضاهای خاصی نیاز دارد که به آن سالن نمایش می‌گوییم. این سالن‌ها می‌تواند ابعاد و شکل‌های مختلفی داشته باشد. سالن می‌تواند در ابعاد کلاسیک یا در ابعاد تازه‌تری با عنوان «بلک باکس» ساخته شود که در آن کارهای خاص و تجربی اجرا می‌شود. 

شاه محمدلو ادامه داد: من چندین سال پیش از این مجموعه که در حال ساخت بود، بازدید کردم. آن موقع نیمه‌کاره بود، اما الان کامل شده و خوشحالم که اینجا به سرانجام رسیده است. با امکاناتی که در این پردیس تئاتر وجود دارد، مطمئناً این مرکز در گسترش هنر تئاتر نقش به‌سزایی خواهد داشت. به ویژه در این منطقه که کمبود مکان‌های فرهنگی و تئاتری به شدت حس می‌شد و این مجموعه باید با برنامه‌ریزی درست بتواند مخاطب‌های محلی و مخاطب‌های کلی‌تر را جذب کند تا بتوان گفت این همه زحمت به ثمر نشسته است.
 
وی درباره راهکارهای جذب مخاطب برای پردیس تئاتر تهران گفت: با مدیریت و برنامه‌ریزی درست و شناخت فرهنگ و زبان و سنن منطقه و برقراری ارتباط بی‌واسطه با گروه‌های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال و تشویق آنها به دیدن تئاتر می‌توان برای این مجموعه مخاطب جذب کرد که برای دیدن نمایش‌های مختلف حاضر شوند. از طرف دیگر آثاری که در این سالن‌ها اجرا می‌شود، باید مورد توجه قرار بگیرد تا به طور طبیعی ارتباط بین هنرمند و مخاطب ایجاد شود و در نتیجه مخاطب این سالن را از آن خودش بداند. در غیر این صورت مردم هم فکر می‌کنند این مکان از لحاظ فرهنگی با آنها غریبه است و با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند. 

پردیس تئاتر تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر کشور با داشتن ۱۰ سالن نمایشی و امکانات مختلف برای فعالیت گروه‌های نمایشی در اتوبان امام علی جنوبی، محلاتی شرقی، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی واقع شده است. 

این مرکز این روزها با اجرای نمایش «من» به کارگردانی فرهاد تجویدی، نمایش «هدیه مرموز» به کارگردانی یاسر خاسب، نمایش «تاج عروس خاله و خروس» به کارگردانی احمد سلیمانی، نمایش «روزگار یک سگ» به کارگردانی مهدی قلعه فعالیت خود را آغاز کرده است.