کد خبر: ۹۱۵۷۶
تاریخ انتشار:۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه معرفت
نگارخانه فرهنگسرای معرفت در روزهای پایانی سال میزبان مریم علیزاده هنرمند جوان کشورمان است .
گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه معرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایشگاه نقاشی رنگ و روغن ۳۰ اثر از مریم علیزاده در ابعاد مختلف به نمایش در خواهد آمد .

این نمایشگاه که تا ۷ اسفندماه برپاست از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه معرفت میزبان علاقه‌مندان است.

مریم علیزاده هرسینی در اسفند ماه سال ۱۳۳۲ در تهران چشم به جهان گشود و پس از گذراندن دوران تحصیل پا به عرصه مربی گری مهدکودک گذاشت و پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و آموزش‌های لازم، از پرستاران دوران ۸ سال دفاع مقدس شد. او که در تمام دوران خدمت خود در بیمارستان یکی از پرستاران دلسوز، مادری مهربان و همسری فداکار بود پس از آغاز بازنشستگی و درگذشت مادر بزرگوارش با انگیزه و هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره  عزیزانش از طریق کشیدن چهره  آنان در خرداد ۸۵ تصمیم گرفت تا در عرصه هنر نگار گری به آموختن بپردازد و تنها همین انگیزه باعث شد در تمام طول راه بسیاری از سختی‌ها را پشت سر بگذارد.

ابتدا در نزد مرحوم استاد خاکسار شروع به آموزش کرد و پس از مدتی کوتاه به دلایلی شخصی در دوم مرداد ۸۵ به خدمت استاد رحیمی نژاد رفت و در معیشت ایشان به آموختن ادامه داد و در همین زمان بود که مسیر هنر نگارگری ایشان صورت جدی و روشنی به خود گرفت و به لطف و یاری پروردگار و تشویق‌های استاد گرانقدرش توانست سبک خود را بیابد و به فعالیت هنری خود جهت دهد . او که سالها در سبک سورئال مشغول نگارگریست توانسته با ذوق و علاقه خود در سبک سورئال خلاقیت ایجاد کند و تابلوهای بادکنک فروش، لب ساحل، کودکی صدرا  را با مضمون معنا داری به تصویر بکشد به طوری که در این تابلوها سعی شده با طرحی نو و مبتکرانه اثری منحصر به فرد بر جای بگذارد. 

او با امید و توکل به پرودگار و سخت‌کوشی توانسته آثار متعدد و فاخری را که خود در طرح نوآورانه آن دخیل بوده به مجموعه  خود بیافزاید و در آینده تابلوهای بسیار دیگری را در مضمون‌های مختلف به تصویر در آورد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۹ به فرهنگ‌سرای معرفت واقع در میدان شهر زیبا، بلوارشهران، بعداز زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرند.