کد خبر: ۹۱۶۷۶
تاریخ انتشار:۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
در حاشیه دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص) انجام می‌شود
برگزاری کارگاه‌های ایده‌پردازی در موزه امام علی(ع)
کارگاه‌های ایده‌پردازی دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص) با عنوان «مشق صلوات» در اسفندماه سال جاری در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه‌های حضوری در حاشیه دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین دوره جشنواره پیامبر اکرم (ص) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران با عنوان «مشق صلوات» برگزار می‌شود.
 
این جشنواره با هدف افزایش سطح معنویت در جامعه از طریق یادآوری ذکر صلوات، ایجاد بستر مناسب برای اندیشیدن و تعمق جامعه هنری کشور به ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص)، فرهنگسازی و تاثیرگذاری بر جامعه با بهره‌گیری از غنای معنایی و محتوایی ذکر صلوات مبتنی بر ارزش‌های هنری و زیبایی شناسی آثار برگزار می‌شود.
 
جشنواره پیامبر اکرم(ص) که در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ، خط-نقاشی اجرا می‌شود با موضوعات متن دعای صلوات «اللهم صل علی محمد و آل محمد» و سایر صلوات‌های خاصه معصومین (ع) و همچنین روایات و اشعار و احادیثی که در آنها ذکر صلوات به کار رفته باشد نیز می‌تواند دستمایه خلق اثر هنری قرار گیرد.
   
در حاشیه این جشنواره در اسفندماه سال جاری چند دوره کارگاه ایده‌پردازی و خلق اثر با حضور استادان برگزار می‌شود که اولین کارگاه روز یکشنبه هشتم اسفندماه با حضور مجتبی ملک‌زاده در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد و دومین روز از کارگاه حضوری نیز روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه با موضوع نسخ و ثلث و با حضور سیدرضا بنی رضی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود. همچنین روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه کارگاه حضوری با موضوع شکسته نستعلیق/نسخ/خط نقاشی و با حضور امیر احمد فلسفی و الهه خاتمی برگزار می‌شود.
 
آیین گشایش نمایشگاه و معرفی برگزیدگان ۴ اردیبهشت ماه ۹۶ همزمان با بعثت پیامبر اکرم(ص) خواهد بود.