کد خبر: ۹۲۷۶۷
تاریخ انتشار:۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
از سوی فرهنگ‌سرای امام (ره) برگزار می‌شود
تجلیل از خانواده شهید جاوید الاثر خلبان ابوالحسن ابوالحسنی
فرهنگ‌سرای امام (ره) به منظور تجلیل و گرامیداشت شهدای منطقه یک روز چهارشنبه ۳ خردادماه از خانواده شهید جاوید الاثر خلبان ابوالحسن ابوالحسنی ماه تجلیل می‌کند.
تجلیل از خانواده شهید جاوید الاثر خلبان ابوالحسن ابوالحسنیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در مراسم تجلیل از خانواده شهید جاوید الاثر خلبان ابوالحسن ابوالحسنی همکاران فرهنگسرای امام (ره) برای ادای احترام به خانواده شهید جاوید الاثر خلبان ابوالحسن ابوالحسنی در بیت شهید حضور پیدا می‌کنند.

امیر سرلشکر خلبان شهید مفقودالاثر ابوالحسن ابوالحسنی‌درون‌کلا در سال ۱۳۲۹ در خانواده‌ای مذهبی و زحمت‌کش در شهر بابل به‌دنیا آمد.

شهید مفقودالاثر ابوالحسنی در سال ۱۳۵۳موفق به اخذ نشان و مدرک خلبانی شد و به جمع تیزپروازان هواپیمای شکاری F5 پیوست و بعدها دوره‌های معلمی خلبانی را نیز گذراند. در دوران جنگ تحمیلی، داوطلبانه پروازهای زیادی را برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب انجام داد تا اینکه در ساعت ۱۱ صبح روز پنجم آذرماه ۵۹ به مأموریت برون‌مرزی بمباران تأسیسات برق سد دوکان اعزام شد که پس از انجام مأموریت، بر اثر اصابت موشک، هواپیمایش به آتش کشیده و مفقودالاثر شد.

در تاریخ ۲۲شهریور ۶۰ بود که گواهی شهادت شهید ابوالحسنی از سوی صلیب سرخ جهانی به خانواده‌اش اعلام‌شده و پیکر پاک ایشان نیز ۳۵سال مفقود باقی‌مانده است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌های فرهنگسرای امام (ره) می‌‎توانند به نشانی تهران‌ میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی، فرهنگسرای امام (ره) مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۶۱۰۰۷۸۰ تماس بگیرند.