کد خبر: ۹۲۷۸۳
تاریخ انتشار:۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
برگزاری مسابقه کتابخوانی «ستارگان پرفروغ»
کتابخانه علامه جعفری به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه فتح خرمشهر، مسابقه کتابخوانی «ستارگان پرفروغ» را برگرفته از کتاب «داستان بهنام» نوشته داوود معیریان به منظور ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، برگزار می‌کند.
برگزاری مسابقه کتابخوانی «ستارگان پرفروغ» در منطقه ۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسابقه کتابخوانی «ستارگان پرفروغ» به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه ماندگار آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با هدف گرامیداشت یاد شهدا و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با حماسه سوم خرداد، از ۳ تا ۲۴ خردادماه برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای دریافت متن کتاب و پاسخ‌نامه مسابقه کتابخوانی ستارگان پرفروغ و همچنین ارائه آن، تا ۲۴ خردادماه مهلت دارند به کانال تلگرام فرهنگسرای فردوس به نشانی ferdosfarhangsara@ (بلوار فرهنگ) و یا به کتابخانه علامه جعفری واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان حسن‌آباد، انتهای کوچه چهارم مراجعه کنند.
 
داستان این کتاب درباره «بهنام محمدی راد»، نوجوان سیزده ساله خرمشهری است که با آغاز جنگ تحمیلی و حمله عراق به خرمشهر، به دفاع از شهر بر می‌آید و سرانجام نیز به شهادت می‌رسد .در این کتاب، ضمن بازگویی داستان، تصویری از خرمشهر در آغاز تهاجم عراق نیز اوضاع مردم بی دفاع این شهر منعکس شده، از فداکاری‌های جوانان و نوجوانان این شهر در دفاع از شهر سخن رفته است.
 
در پایان مهلت برگزاری مسابقه کتابخوانی ستارگان پرفروغ، پس از بررسی پاسخ‌نامه‌های رسیده به کتابخانه علامه جعفری، به قید قرعه به شرکت‌کنندگانی که به تمامی سوالات پاسخ صحیح داده اند جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.