کد خبر: ۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
نشست نقد و بررسی فیلم «جدایی نادر از سیمین» در شفق
فیلم سینمایی«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، در قالب برنامه «سینما جامعه» روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای شفق پس از نمایش، نقد و بررسی می‌شود.
نشست نقد و بررسی فیلم «جدایی نادر از سیمین» در شفقبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ داستان فیلم درباره زنی است که می‌خواهد به همراه همسرش نادر و دخترش ترمه از ایران برود و همه مقدمات این کار را فراهم کرده است اما نادر نمی‌خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد تنها رها کند این اختلافات باعث می‌شود سیمین از دادگاه درخواست طلاق کند اما دادگاه درخواستش را رد می‌کند و...

این فیلم بیش از ۵۲ جایزه جهانی را از آن خود کرده است. جوایز معتبر بین المللی چون جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، جایزه هیئت داوران و خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین و جوایز متعدد دیگر همچنین در داخل نیز در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، کارگردانی، فیلمبرداری، صدابرداری و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن (ساره بیات)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (شهاب حسینی) و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی در پنجمین ساخته بلند فرهادی ایفای نقش می‌کنند.

نشست نمایش و بررسی فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» با حضور حنیف شمیم و محمد ناصری(منتقدان) با همکاری کانون فیلم قاب نو برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۴۰۱۵ تماس بگیرند.