کد خبر: ۹۳۱۴۶
تاریخ انتشار:۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌کند
نگارگذر تاریخ انقلاب در روز قدس پذیرای شهروندان است
فرهنگ سرای رازی همزمان با روز قدس نگارگذر تاریخ انقلاب را در مسیر راهپیمایی روزه داران برپا می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، غرفه فرهنگ سرای رازی در آخرین جمعه ماه رمضان که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران «روز قدس» نامگذاری شده، با برنامه‌های فرهنگی هنری میزبان روزه داران است. 

نگارگذر تاریخ انقلاب اسلامی یکی از برنامه هاست که به ارائه تصاویر گوناگون با ذکر توضیحات دوران‌های مختلف انقلاب به تفکیک زمانی اختصاص دارد و مروری سریع بر فرازهای تاریخی پراهمیت ایران اسلامی است. 

بخش اول این نگارگذر وقایع سال‌های ۴۲ تا ۵۷ و موضوع کاپیتالاسیون را بررسی می‌کند. بررسی وقایع سال‌های ۵۷ تا زمان قطع رابطه با آمریکا شامل وقایع روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی بخش دوم این نگارگذر است که مراجعان به طور مختصر با وقایع پیش از وقوع جنگ تحمیلی آشنا می‌شوند. آشنایی با دوران جنگ و وقایع آن یکی دیگر از قسمت‌های این نگارگذر است که شامل آزادسازی خرمشهر، بمباران‌های شیمیایی، حماسه شهید حسین فهمیده و شهدای غواص است و در بخش پایانی نیز مضامینی مانند خودکفایی، انرژی هسته‌ای، تجهیزات موشکی، پیشرفت‌های علمی، سلول‌های بنیادی و سدسازی ارائه شده است. 

بخش دلنوشته و امضای طومار علیه استکبار و ایستگاه عکس سلفی با شعارهای انقلابی نیز از دیگر برنامه‌های غرفه فرهنگ سرای رازی است. 

علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۵۵۴۲۳۳۵۳ تماس بگیرند یا به فرهنگ سرای رازی واقع در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی مراجعه کنند.