کد خبر: ۹۳۶۵۸
تاریخ انتشار:۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
هشت نشست تخصصی در سومین هفته از «چهارشنبه‌های کتاب»
سومین اجرای چهارشنبه‌های کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه با برگزاری هشت نشست تخصصی پیرامون تعدادی از عناوین روز و پرمخاطب بازار نشر برگزار خواهد شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدحسین صداقت‌فرد، مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: روند برگزاری برنامه «چهارشنبه‌های کتاب» نشان دهنده اقبال روز افزون مخاطبان به برنامه در هر هفته و افزایش انگیزه و اشتیاق کتابخانه‌ها برای اجرای برنامه‌های کیفی‌تر و عناوین مورد علاقه مخاطبان است و انتظار داریم که سومین هفته اجرای برنامه چهارشنبه‌های کتاب در روز چهارشنبه چهارم مرداد ماه با شکوه و رویدادهای ویژه‌ای همراه شود. 

صداقت‌فرد افزود: در این هفته به ترتیب در کتابخانه امیرکبیر منطقه ۱ کتاب «مکاشفه» فرحناز علیزاده که به تحلیل و بررسی ۵۰ داستان مینی مال می‌پردازد و علاوه بر زیبایی‌های داستان‌های انتخاب شده، تحلیل‌های نویسنده می‌تواند مخاطب را در کشف زیبایی‌های جهان داستان‌ها کمک کند. در کتابخانه اشراق نخستین کتابخانه دارای پارک کتاب کودک و بزرگترین کتابخانه منطقه ۴، کتاب «من و طوطی‌ام» اثر لاله جعفری برای مخاطبان کودک و نوجوان معرفی خواهد شد. کتابخانه فردوس در منطقه ۵ کتاب «آدم‌های اشتباهی» با موضوع جذاب روابط انسانی اثر شیوا مقانلو، نویسنده و مترجم را معرفی و بررسی خواهد کرد. کتابخانه اندیشه منطقه ۷ در ادامه برنامه‌های ویژه خود برای نقد و معرفی آثار برتر روز دنیا، این بار به سراغ «کافکا در کرانه»، معروف‌ترین و پرفروش‌ترین اثر هاروکی موراکامی نویسنده بزرگ ژاپنی رفته است. کتابخانه گلستان منطقه ۸ به اثر دیگری از میهمان هفته نخست برنامه چهارشنبه‌های کتاب یعنی هوشنگ مرادی کرمانی با عنوان «شما که غریبه نیستید» رفته و با توجه به ظرفیت‌های کانون کتابخوانان گلستان پیش‌بینی می‌شود این برنامه با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه شود. کتابخانه شهیدان جعفری‌نژاد منطقه ۱۵، کتاب چهارجلدی «چهار فصل» اثر شاعر شناخته شده شعر کودک اسدالله شعبانی را برای مخاطبان کودک معرفی خواهد کرد. کتابخانه شهر منطقه ۲۲ کتابی دیگر برای مخاطبان کودک و نوجوان از انتشارات کانون پرورش فکری با عنوان «سایه هیولا بر محیط زیست» اثر عباس جهانگیران را معرفی می‌کند و کتابخانه معتمدنژاد در فرهنگ‌سرای رسانه نشست نقد و بررسی رمان «زمان زوال» سومین اثر شهره احدیت را برگزار می‌کند.

جزئیات ساعت و محل اجرای برنامه‌های سومین اجرای چهارشنبه‌های کتاب در سطح هشت منطقه و فرهنگ‌سرا به این شرح است. 

عنوان

ناشر

پدیدآور

ساعت

مکان اجرا

مکاشفه

نشرقطره

فرحناز علیزاده

19-17

سالن کنفرانس کتابخانه امیرکبیر

من و طوطی‌ام

علمی و فرهنگی

لاله جعفری

19-17

اشراق

آدم‌های اشتباهی

نیماژ

شیوا مقانلو

19-17

کتابخانه فردوس

کافکا در کرانه

نیلوفر

هاروکی موراکامی

19-17

سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه

شما که غریبه نیستید

معین

هوشنگ مرادی  کرمانی

18-17

کتابخانه گلستان

چهار فصل

توکا

اسدالله شعبانی

19-17

کتابخانه شهیدان جعفری نژاد

سایه هیولا بر محیط زیست

کانون پرورش فکری

عباس جهانگیران

19-17

فرهنگسرای تهران

زمان زوال

نیماژ

شهره احدیت

17-15

فرهنگسرای رسانه