کد خبر: ۹۳۶۹۴
تاریخ انتشار:۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
در برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» صورت گرفت
دیدار با دو خانواده شهید منطقه ۱۰
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» پیش از ظهر امروز با دو خانواده شهید در منطقه ۱۰ تهران دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰  به همراه رییس خانه موزه شهیدان اقبال ظهر سه‌شنبه سوم مرداد ماه به منظور ارج نهادن به مقام شهدا و تکریم خانواده شهدای این منطقه با خانواده‌های معظم شهیدان مجتبی شاهسوند اینانلو و میثم قمری دیدار و از این بزرگواران تجلیل کرد.

شهید بسیجی مجتبی شاهسوند اینانلو متولد دی ماه ۱۳۴۳ است که در دوازدهم مهر ماه ۱۳۶۱ در منطقه سومار از ناحیه سر مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفته و شهید می‌شود. دیگر شهید منطقه ۱۰ شهید میثم قمری یکی از شهدای سرافراز عرصه مخابرات و فناوری اطلاعات است که در پانزدهم آذرماه ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپیمایی c130 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به دیدار همرزمان شهیدش شتافت.

مادر شهید قمری درباره خصوصیات اخلاقی، تربیتی و خانوادگی این شهید والامقام می‌گوید: درکل خانواده ما مذهبی است، ولی در میان فرزندانم میثم از دوران کودکی ویژگی‌های خاصی داشت و خیلی اهل دین و ایمان بود. او بسیار مقید بود که نمازش را در مسجد بخواند و مکبر مسجد هم بود. با قرآن بسیار مأنوس بود و به نوجوان‌های مسجد هم قرآن خواندن می‌آموخت. میثم در تمام مسابقات قرآنی شرکت می‌کرد و در مسابقات همدان اول شد. میثم به من هم قرآن یاد می‌داد. او روزهای زیادی در مسجد اعتکاف می‌کرد. من و پدرش هم علاقه خاصی به میثم داشتیم؛ وقتی به اعتکاف می‌رفت ما هم روزه می‌گرفتیم؛ اما قبل از اینکه افطارکنیم؛ افطاری او را به مسجد می‌بردیم و در تمام این روزها چشم به در بودیم که از اعتکاف برگردد. 

مادر شهید قمری درباره چگونگی شهادت فرزندش می‌گوید: میثم در زمان جنگ دانش‌آموز بود و سن زیادی هم نداشت. اما همیشه از اینکه به جبهه نرفته بود و شهید نشده است، افسوس می‌خورد و می‌گفت مادر من سعادت شهادت نداشتم. میثم در روز عاشورا به دنیا آمد و زمانی که هواپیما سقوط کرد، بدنش کاملاً در آتش سوخته بود.

ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و پاسداشت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم از خانواده معظم شهدا در راستای فرموده مقام معظم رهبری به تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا به همت خانه موزه شهیدان اقبالی از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۰ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره «ستارگان پرفروغ» می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶  تماس بگیرند.

{$sepehr_album_2417}