کد خبر: ۹۴۵۱۵
تاریخ انتشار:۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
پوستر دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت رونمایی شد
صبح امروز ۲۶ شهریورماه با حضور احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رییس فرهنگ‌سرای تهرانسر، امیر جاوید پور معاون اجتماعی منطقه ۲۱ و تعدادی از مدیران فرهنگی شرکت‌ها و کارخانجات واقع در منطقه ۲۱ از پوستر دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت رونمایی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رییس فرهنگ‌سرای تهرانسر با حضور در نشست رونمایی از پوستر دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت بیان کرد: سال گذشته از نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت استقبال خوبی شد و آثار بسیاری خوبی نیز دریافت کردیم. این برنامه از جمله برنامه‌های موفق در سطح منطقه ارزیابی شد. 

وی ادامه داد: در دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را مد نظر قرار داده‌ایم و با هدف شناخت استعدادها و توانمندی‌ها در این عرصه فعالیت خواهیم کرد. تلاشمان این است که این جشنواره عاملی باشد برای شناسایی کارکنانی که در طول روز زحمت می‌کشند و پس از آن نیز به فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازند. از شرکت‌هایی که امسال همکاری بیشتری برای ارتقای این جشنواره به خرج می‌دهند تشکر می‌کنم و امیدواریم تا حضور بهتر و بیشتری از هنرمندان را در دومین جشنواره شاهد باشیم.

امیر جاویدپور معاون اجتماعی منطقه ۲۱ نیز ضمن سلام و تشکر برای حضور در این نشست گفت: میان واژه‌های فرهنگ، هنر و صنعت در قرن‌های قبل تفکیک وجود نداشت و این‌ها منشعب از یک واژه هنر هستند. فرهنگ واژه نوظهوری است که پیش از این نبود. در ادبیات کهن نیز اثری از واژه فرهنگ به چشم نمی‌خورد بلکه در برخی جاها که هنر آورده شده به معنای مصطلح امروزی فرهنگ است. صنعت هم نوعی هنر است که در سالیان گذشته به کار نمی‌رفت بلکه کم کم رشد پیدا کرده و با تکنولوژی عجین شده لذا ریشه همه اینها یکی است. هویت اینها می‌تواند در کنار هم در تجلی یک جامعه تاثیرگذار باشد.

جاویدپور ادامه داد: موضوع صنعت که در کنار سکونت در منطقه ۲۱ قرار گرفته فرصتی است که اگر به خوبی از آن استفاده نمی‌شود تبدیل به تهدید خواهد شد. مردمی که در اینجا ساکن هستند با مشکلاتی همچون صدای فرودگاه و نبودن وسایل نقلیه عمومی درگیر هستند. باید بتوانیم فرهنگ و هنر را در زندگی و در فضای کاری افراد متجلی کنیم. اینگونه نباشد که کارفرما و کارگر صرفا برای پول وارد عرصه کار شوند اگر چنین باشد حتما برای این است که نتوانستیم به خوبی فرهنگ کار را جا بیاندازیم.

همچنین حجت الاسلام رسول مصائبی مدیر فرهنگی شرکت پارس خوردو بیان کرد: شرکت پارس خوردرو از حضور کارکنانش در جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت تجربه خوبی به دست آورد. کارمندان می‌خواستند فضایی در اختیارشان قرار بگیرد تا استعدادها و خلاقیت‌هایشان را بروز دهند و تلاش می‌کردند کارشان را با عشق انجام دهند تا تمام شود و به سراغ آن هنر بروند. توقع و انتظار این است که این جلسات استمرار پیدا کند و تعامل‌ بیشتری برقرار شود و به مباحث دیگر نیز ورود پیدا کند. استعدادهای خوبی در این فضا وجود دارد.

رشد سی درصدی مشارکت در دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت

در ادامه محسن الطافی دبیر دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت نیز گزارشی از این جشنواره ارائه کرد و گفت: برنامه ریزی‌ها برای برپایی دومین جشنواره از زمستان سال گذشته شروع شد و در بهار شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد و جلسات هماهنگی نیز برقرار شد. موفق شدیم با ۶۰ کارخانه که در منطقه ۲۱ هستند مکاتبه کنیم. خوشبختانه تعداد زیادی از کارخانه‌ها استقبال خوبی کردند. امسال با رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی مشارکت کارخانه‌ها مواجه شدیم که این نوید را می‌دهد که آثار بیشتری به جشنواره برسد. طراحی پوستر این جشنواره نیز با کمک چند طراح برتر و تایید و کارشناسی دوستان معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری انتخاب و انجام شد.


وی افزود: از ابتدای این کار هدف این بود که کیفیت و اجرای بهتری نسبت به نخستین جشنواره داشته باشیم و امیدواریم که سال‌های آینده بهتر شود و به اهداف واقعی که گسترش فرهنگ زندگی بهتر در جامعه است برسیم. نکته دیگری که جا دارد به آن اشاره کنم مربوط به داوران جشنواره است. امسال از استادان دانشگاهی نیز در هیئت داوران بهره خواهیم برد. دکتر محمد ستاری که در موضوع گرافیک و عکاسی صاحب نظر هستند ریاست هیئت داوران را به عهده خواهند داشت.

الطافی درباره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: علاقه‌مندان تا ۳۰ مهرماه مهلت دارند تا آثار خود را ارسال کنند. البته سایتی هم با کمک مدیریت فناوری اطلاعات در سازمان فرهنگی هنری آماده شده که شرکت کنندگان می‌توانند عکس آثار خود را در این سایت بارگذاری کنند و پس از تایید اولیه اصل آثار را دریافت خواهیم کرد. در نهایت با داوری نهایی و در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار برگزیده را خواهیم داشت. امیدواریم امسال شاهد حضور پربارتری از سوی کارخانجات باشیم.

در پایان این نشست و پس از صحبت‌های کوتاه پوریا سیمچی درباره سایت جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت، از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دومین جشنواره فرهنگ، هنر و صنعت می‌توانند با شماره تلفن‌های۴۴۵۶۰۸۳۷-۴۴۵۹۴۹۳۹  تماس بگیرند و یا به نشانی سایت jashnvareh-fhs21.ir مراجعه کنند.