کد خبر: ۹۴۵۲۱
تاریخ انتشار:۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
معرفی ترجمه دیوان حافظ به زبان صربی در باغ موزه هنر ایرانی
ویژه‌برنامه «معرفی ترجمه دیوان حافظ به زبان صربی» روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ساعت ۲۰ در باغ موزه هنر ایرانی برگزار خواهد شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «معرفی ترجمه دیوان حافظ به زبان صربی» با حضور استاد محمود فرشچیان، محمود شالویی و جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی هنری ساعت ۲۰ چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۹۶ در باغ موزه هنر ایرانی برگزار خواهد شد. 

ترجمه دیوان حافظ به زبان صربی با ترجمه اسلوبودان جوروویچ پیش از این در کتابخانه ملی صربستان رونمایی شده است. انتشار تصاویر متعدد و متناوبی از آثار نگارگری محمود فرشچیان در لابه لای غزلیات، ترجمه اشعار به نظم سلیس و شرح مبسوط غزلیات و توضیح اشعار و ابیات دشوار به قلم محمود شالویی؛ از مشخصه‌های دیوان نفیس حافظ به زبان صربی است. آثار نگارگری محمود فرشچیان نیز زینت‌بخش این کتاب نفیس است. 

در حاشیه این برنامه از محمود شالویی که مقدمه و توضیحات این اثر برجسته را نگاشته است و همچنین از محمود فرشچیان تجلیل خواهد شد. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به  باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره ۳۰، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۶۸۶۰۶۳ تماس بگیرند.