کد خبر: ۹۸۶۹۰
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرا عنوان کرد:
عملکرد سازمان‌فرهنگی‌هنری در تعداد برگزاری نشست شعر قابل دفاع است
حامد عسکری شاعر شناخته‌شده تعداد نشست‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه شعر را قابل قبول دانست و بر استفاده از نظرات شاعران معتبر در جهت‌دهی به فعالیت‌های شعری سازمان فرهنگی هنری تاکید کرد.
حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرای جوان و شناخته‌شده در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره عملکرد این سازمان و فرهنگ‌سراهای شهر تهران در حوزه شعر عنوان کرد: ذات فرهنگ‌سراها خدمت به فرهنگ است و فعالیت‌های فرهنگی دارند، در حوزه شعر هم گاهی پیامک‌هایش را می‌بینم که فلان جلسه شعر در فلان جا برگزار می‌شود. ولی باید ببینیم این کثرت‌گرایی خروجی‌ای دارد یا نه؟ آیا فقط جوانان و علاقه‌مندان دور هم می‌نشینند، شعری می‌خوانند و می‌روند؟ آیا از جلسات شعر و ادبیات فقط همین را می‌خواهیم؟ اینکه یک دورهمی باشد و این دورهمی تفاوتی با کلاس گل‌سازی و شمع‌سازی نداشته باشد، چقدر می‌تواند مطلوب باشد؟ یک محصولی به نام شعر را می‌گذارند وسط، ارائه می‌کنند و تمام می‌شود. خروجی‌اش کجاست؟ 
 
وی ادامه داد: آیا برنامه‌های مدونی در حوزه ادبیات وجود دارد که بتوانیم از مسئولان مطالبه کنیم که خروجی چیست و چه عایدی‌ای برای شعر داشته است؟ این موضوع در تاریخ و به مرور زمان مشخص می‌شود. ولی اگر بخواهیم گزارش بدهیم که فلان تعداد جلسه و کارگاه شعر برگزار شده، بله، از لحاظ کمی مقبول است. هر چند در سرزمین حافظ و سعدی و صائب هر چقدر نشست شعر داشته باشیم کم است، ولی سازمان فرهنگی هنری عملکرد قابل دفاعی در تعداد برگزاری نشست با موضوع شعر دارد. 
 
عسکری با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری باید نشست‌هایی با حضور شاعران شناخته‌شده برگزار کند، بیان کرد: در این نشست‌ها شاعران معتبر دور هم جمع شوند و برای جهت‌دهی به فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه شعر نظر بدهند. مسئولان سازمان به شاعران بگویند این فرهنگ‌سرا هست، شما می‌روی زکات علمت را بدهی؟ در واقع اگر به واسطه رابطه و ضابطه جلسه‌های شعر برگزار شود هیچ خروجی‌ نخواهد داشت.
 
وی در پایان گفت: فکر می‌کنم بهترین کار این است که نشست‌هایی به صورت منظم برگزار شود و فکری به حال استعدادهای جوان در حوزه شعر و ادبیات بکنیم. این همه نوجوان هستند که شعر را دوست دارند و اگر محیط سالم و ارزان در مناطق تهران وجود داشته باشد، استقبال می‌کنند. یک حمایت حداقلی از شاعران بشود که کارگاه برگزار کنند، این حمایت حق هر شاعری است که به خاطر تخصصش مبلغی دریافت کند و فرد باید احساس کند برایش می‌صرفد که در یک کارگاه حضور یابد.