کد خبر: ۹۹۱۸۹
تاریخ انتشار:۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود
تجلیل از خالق تصاویر ماندگار دفاع مقدس
آیین نکوداشت عکاس پیشکسوت انقلاب همزمان با هفته دفاع مقدس در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
تجلیل از خالق تصاویر ماندگار دفاع مقدس در فرهنگ‌سرای گلستان
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تجلیل از سعید صادقی عکاس دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، پاسداشت هنرمندان پیشکسوت هشت سال مقاومت در مقابل استکبار جهانی و پیوند نسل جوان و آرمان‌های انقلاب، با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.
 
سعید صادقی متولد سال 1332 در شهر  تبریز است. وی عکاسی را همزمان با دوران انقلاب اسلامی آغاز و از سال 1358 تا 1367 در روزنامه جمهوری -اسلامی عکاسی کرد. سعید صادقی از 2 مهر 1359 تا پایان جنگ و عملیات مرصاد به عکاسی جنگ پرداخت.او که خالق خاطرات تصویری دفاع مقدس برای مردم است، در سال ۱۳۸۵ «نشان شجاعت» و در سال ۱۳۸۶ نشان درجه یک هنری «شورای انقلاب فرهنگی» را از آن خود کرد.  
 
مجموعه عکس‌های «سعید صادقی» از دوران دفاع مقدس طی سال‌های 1359 تا 1367 با مدیریت هنری و محتوایی سیدعباس میرهاشمی و فرهاد سلیمانی در 256 صفحه مصور به چاپ رسیده  است.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «طعم خاموش تصاویر» که شامل ۱۸ قاب تصویر است بخش دیگر این برنامه است که در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان، برای بازدید علاقه‌مندان دایر می‌شود. 

این مراسم چهارشنبه ۴ مهر از ساعت ۱۷ در سالن همایش فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع  شمال شرقی بوستان فدک مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77844574  تماس بگیرند.