کد خبر: ۹۹۴۸۴
تاریخ انتشار:۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
سردار یزدی: «نقطه رهایی» میراث دفاع مقدس را نمایش می‌دهد
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در حاشیه افتتاح نمایش محیطی «نقطه رهایی» گفت: هدف این است که در نمایش «نقطه رهایی» میراثی که در طول ۸ سال دفاع مقدس به دست آورده‌ایم را به مردم نشان دهیم و به آنها بگوییم میراث‌دار چه فرهنگی هستند و با چه فرهنگی می‌توانند خودشان را به نقاطی که برای آینده به نمایش گذاشته شده برسانند.
سردار یزدی: نقطه رهایی میراث کشور ما را در ۸ سال دفاع مقدس نشان می‌دهدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله در حاشیه بازدید از اجرای نمایش محیطی «نقطه رهایی» گفت: این نمایش برای ارائه بخش‌هایی از دوران دفاع مقدس است. نمایشی از اینکه میدان‌های مین به چه صورت باز می‌شدند، نمایشی از کانال‌هایی که برای توقف کردن رزمندگان ما برای رسیدن به اهداف تعبیه شده بود، آب‌راه‌هایی که مانع حرکت بچه‌ها می‌شد، پل خیبری که ابداع جدیدی در طول دفاع مقدس بود و بچه‌ها از روی آن رد شدند، بیمارستان‌های صحرایی، حضور پزشکان و پرستاران که در نزدیک‌ترین نقطه به محل‌های عملیات بودند، است و در نهایت با نشان دادن مراحل تفحص در جست‌وجوی پیکر شهدا به پایان می‌رسد.
  
وی افزود: در حقیقت «نقطه رهایی» میراثی که در طول ۸ سال دفاع مقدس به دست آورده‌ایم را به مردم نشان می‌دهد. در این نمایش به دنبال این هستیم که نسل جدید را با دست‌آوردهای دفاع مقدس آشنا کنیم و به آنها بگوییم میراث‌دار چه فرهنگی هستند و با چه فرهنگی می‌توانند خودشان را به نقاطی که برای آینده به نمایش گذاشته شده برسانند.
 
سردار یزدی بیان کرد: قاعدتا رسیدن به قله رفیع رشد و توسعه برای جوان‌ها نیازمند تلاش، مقامت و خودباوری است. در این نمایشگاه این موضوع را در گذشته نشان داده‌ایم و به جوان‌ها می‌گوییم شما هم می‌توانید این مسیر را بروید. 
 
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: خوشحالم که رشادت‌ها، تلاش‌ها، از خودگذشتگی‌ها و زیبایی‌های جنگ در این نمایش نشان داده شده است زیرا این اتفاق باعث ایجاد روحیه مقاومت در مردم می‌شود و آنها را امیدوار می‌کند. این نمایش نشان می‌دهد که روزهایی بوده است که باید برای رسیدن به اهدافمان در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردیم. امروز جوان‌هایمان برای رسیدن به اهداف باید به انواع دیگر تلاش کنند و مردم باید در مقابل زیاده‌‌خواهی‌های کشورهایی که مدعی هستند، بیاستند.
 
یزدی در پایان گفت: امید است روزی دشمن از دست درازی به کشور ما ناامیدتر شود و این زیبایی‌ها قطعا مردم ما را مقتدرتر و موفق‌تر خواهد کرد.

 نمایش محیطی «قطه رهایی» به مدت ۱۰ شب تا دوم آبان اجرا می‌شود. 
 
حضور در این نمایش برای شهروندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام و دریافت بلیت می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود یا نشانی noghterahai.ir مراجعه کنند. نشانی محل اجرای نمایش «نقطه رهایی» بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس است.