کد خبر: ۹۹۵۵۷
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
اولین رمان «مائده مرتضوی» در فردوس خوانده شد
رمان «سه سکانس از پاییز» با حضور صاحب اثر مائده مرتضوی در فرهنگسرای فردوس معرفی و خوانده شد.
اولین رمان «مائده مرتضوی» در فردوس خوانده شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست ادبی «با هم بخوانیم» کتابخانه فردوس در روز یکشنبه ۲۹ مهر، کتاب رمان «سه سکانس از پاییز» نوشته مائده مرتضوی با حضور صاحب اثر و جعفر توزنده جانی به عنوان منتقد و مجری، خوانده و نقد و بررسی می‌شود.

جعفر توزنده جانی در معرفی این رمان گفت: «سه سکانس از پاییز» با موضوع  داستان‌های فارسی قرن ۱۴ به نویسندگی مائده مرتضوی در قطع رقعی با ۱۲۰ صفحه در سال ۱۳۹۶ توسط نشر پیکان به چاپ رسیده است.

در ادامه بخشی از کتاب توسط مائده مرتضوی خوانش و از سوی کارشناس و مخاطبان این محفل ادبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

توزنده جانی گفت: این رمان که اولین رمان مائده مرتضوی است، شامل سه روایت است که هر یک راوی خاص خود را دارد که مشخص شدن نام راوی در ابتدای هر روایت باعث تمایز هر یک از روایت‌ها است. در واقع هر روایت به منزله داستانی کوتاه است که به شعر، زبان ادبی ایرانیان نزدیک‌تر است  و حس ترغیب خوانده شدن را در مخاطب تقویت می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: نشانه‌ای که در هر سه روایت پویا تر به نظر می‌رسد رنگ است. طیفی از زرد و نارنجی و قرمز و قهوه‌ای که در پس خود و معنایشان کدهای سویه‌مندی هستند در درک بهتر کلیت محتوایی داستان.

در ادامه این محفل ادبی، نویسنده و صاحب اثر به سوالات مخاطبان در خصوص شخصیت‌ها و روایت‌های این کتاب رمان پاسخ گفت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر برنامه های کتابخوانی فرهنگ‌سرای فردوس می‌توانند با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.