پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
رییس سازمان فرهنگی هنری در آیین افتتاحیه نمایشگاه کالای استاندارد ایرانی:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین افتتاحیه نمایشگاه گرافیک و کارتون «کالای استاندارد ایرانی» در باغ‌موزه قصر اظهار کرد: قانع‌کردن مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی به کار فرهنگی نیاز دارد تا خرید کالای ایرانی به یک گفتمان تبدیل شود و هنر می‌تواند بستر مناسبی برای عمومی کردن این گفتمان باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه آثار طراحی گرافیک و کارتون «کالای استاندارد ایرانی» دوشنبه پنجم آذر در باغ‌موزه قصر افتتاح شد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه اتفاق بسیار خوبی است، چرا که امسال به فرمایش مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است و لزوم برگزاری گسترده چنین نمایشگاه‌هایی حس می‌شد. قانع‌کردن مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی به کار فرهنگی نیاز دارد تا خرید کالای ایرانی به یک گفتمان تبدیل شود و هنر می‌تواند بستر مناسبی برای عمومی کردن این گفتمان باشد. 

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به صورت واقعی و عملی نیاز به یک عزم ملی دارد، گفت: مردم باید تعصب داشته باشند که این پیشرفت علمی‌ای که در دهه گذشته اتفاق افتاده، تجاری‌سازی شود و این دستاوردهای علمی در حوزه تولید کالا به کار بیاید. این تولید کالا اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه زمینه مصرف آن در کشور فراهم شود. سازمان ملی استاندارد نیز یک مرجع فنی، علمی و متقن است که می‌تواند در حمایت از کالاهای باکیفیت ایرانی مؤثر واقع شود تا شاهد یک تحول بزرگ در کشور باشیم. 

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: اگر دشمن امروز در حوزه اقتصادی ما را هدف قرار داده، به خاطر این است که می‌دانند در حوزه‌های نظامی و سیاسی به موفقیتی نخواهند رسید و جمهوری اسلامی ایران از ریشه‌های اصیلی برخوردار است. به همین دلیل حوزه اقتصاد را هدف قرار داده‌اند تا از این دریچه وارد شوند و یقیناً برگزاری این نمایشگاه‌ها و حمایت از کالای ایرانی و نظارت مناسب سازمان استاندارد می‌تواند در جهت استقلال اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد. 

وی با ابراز رضایت از کیفیت آثار نمایشگاه «کالای استاندارد ایرانی» گفت: آثار بسیار زیبایی در این نمایشگاه به نمایش در آمده و نشان می‌دهد روی آن وقت گذاشته شده و فرایند تولید و انتخاب آثار زمان‌بر بوده است. در آثار هنرمندان این را می‌بینیم که خود هنرمند به مصرف کالای ایرانی اعتقاد داشته است که توانسته تجلی درونیاتش را این قدر زیبا در اثر هنری‌اش به نمایش بگذارد. امروز وعده کردیم که این نمایشگاه را به مناسبت‌های مختلف در فرهنگ‌سراهای پایتخت از جمله در جشنواره انار برپا کنیم. 

این نمایشگاه با شعار «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم» تا هفتم آذر ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما