پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۰۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
رییس سازمان فرهنگی هنری در یادواره شب عاشورایی عنوان کرد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهمین یادواره «شب عاشورایی» که به مناسبت هفته بسیج در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، عنوان کرد: خانواده شهدا نشانه‌هایی هستند که ما راهمان را گم نکنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دهمین یادواره «شب عاشورایی» به مناسبت هفته بسیج دوشنبه پنجم آذر ماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) و خانواده شهدا و ایثارگران در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: امشب در هفته بسیج با عنوان شب عاشورایی دور هم جمع شده‌ایم، در حالی که نه شهدا نیازی به این کار دارند و نه شما خانواده شهدا که در این مراسم حضور دارید. چرا که در بیان خداوند می‌خوانیم «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ». خداوند می‌گوید حتی فکرش را هم نکنید کسانی که خون پاکشان را در جهت ارزش‌های الهی نثار کردند، کشته شده باشند. در همین زمان که ما در منجلاب دنیای مادی گرفتار شده‌ایم، آنها نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. 

وی اضافه کرد: طبق فرموده امام(ره)، خانواده شهدا چشم و چراغ این نظام هستند. شما خانواده شهدا نیازی به تجلیل ندارید، بلکه ما نیاز داریم در کنار شما قرار بگیریم و از خدا بخواهیم ما را رحمت کند. شهدا از آنچه که به آنان داده شده شاد هستند و در قله‌های کمال به سر می‌برند، بنا بر این به این مجالس نیازی ندارند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه خانواده‌های شهدا امروز در جامعه سربلند هستند و مردم و مسئولان به آنها افتخار می‌کنند، گفت: اگر زمانی دشمن کشتی‌های ایران را در خلیج فارس مورد اصابت قرار می‌داد، امروز به برکت خون شهدا و بسیجیان چنین جرئتی ندارند و هر تحرکی در خلیج فارس زیر نظر نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است. اگر در زمان جنگ تحمیلی شهرها زیر موشک‌باران بود و مردم شب نگران می‌خوابیدند، امروز هر ریزپرنده‌ای که بخواهد حرکتی کند، از چشم نافذ نیروهای ما دور نیست. امروز قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ مذاکره‌ای در منطقه اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه یک طرف آن ایران باشد. 

وی در پایان گفت: خانواده شهدا نشانه‌هایی هستند که ما راهمان را گم نکنیم. فرزندان شما در دوران اسارت با عزت در مقابل دشمنان می‌ایستادند. امشب به احترام شما در اینجا جمع شده‌ایم و از شما می‌خواهیم راه را برای ما روشن کنید. امیدواریم در این ایام هفته بسیج بتوانیم به ارزش‌های شهدا اقتدا کنیم. 

خانواده شهدا نشانه‌هایی هستند که راهمان را گم نکنیم

سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته بسیج که یادآور رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها، ایستادگی‌ها و استقامت مردم عزیزمان است، گفت: شرایط کنونی دنیا حاکی از تغییر و تبدیل است که این تغییر و تبدیل منبعث از انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی ما در شرایطی رقم خورد که تاریکی‌ها همه جا را فراگرفته بود و امام راحل(ره) تفکر انقلابی را در عصر حاضر به مردم دنیا و به خصوص مردم ایران هدیه دادند. تفکر انقلابی باعث شد که انقلاب اسلامی شکل بگیرد. انقلاب اسلامی خیلی از پرده‌ها و درها را باز کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای مردم دنیا یک جهان جدید را معرفی کرد. این تفکر انقلابی مستکبرین، ظالمین و جهان‌خواران را و کسانی که برگرده مردم سوار بودند را ناراحت کرد. به همین دلیل از تلاش دست نکشیدند و انقلاب نوپای ما را مورد هجوم قرار دارند. مردم ایستادگی کردند. همانطور که  انقلاب کرده بودند، شهید دادند و باز هم دشمن را به زانو درآوردند. اما آنها می‌دانستند که انقلاب ما یک ثمره نهایی دارد که آن وعهده الهی است. آن‌ها بیشتر از ما این وعده الهی را قبول داشتند و امروز آن‌ها نگران این وعده الهی هستند.

سردار یزدی بیان کرد: جنگ را به کشور ما تحمیل کردند و این صدام نبود که به ایران حمله کرد؛ ما با ابر قدرت‌ها در جنگ بودیم. صدام عامل کوچکی بود که در خط دیده می‌شد. ما در جنگ از ۹ کشور دنیا اسیرگرفتیم. ۳۶ کشور دنیا مستقیم و غیر مستقیم در جنگ به صدام کمک کردند. عده‌ای طرح‌های عملیاتی و عکس‌های ماهواره‌ای دادند، عده‌ای هواپیما، عده‌ای تانک و توپ، عده‌ای دلارهای نفتی را پول کردند و به صدام دادند و... با این حجم فشارهای دنیا ما چگونه توانستیم تحمل کنیم و دوام بیاریم. باورشان نمی‌شد این انقلاب نوپا منبعث از فرهنگ عاشورا باشد. آنها تصور اینکه مردم ما بایستند و مقاومت کنند را باور نداشتند. فرزندان این آب و خاک ایستادند و ایستادگی کردند. از خودگذشتگی کردند و اجازه ندادند وجبی از این خاک دست دشمن بماند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌‌الله(ص) گفت: شهدای ما از دین، مردم، انقلاب و کشورشان در شرایطی دفاع کردند که دشمن با تمام قوا به میدان آمده بود. ایستادگی فرزندان این آب و خاک چنان بود که عزت و افتخار را به مردم ما هدیه دادند. امروز ما می‌بینیم که ایستادگی شهدا، رزمندگان و جوانانمان در دهه ۶۰ چگونه دشمنانمان را به زانو درآورده است. دشمنان ما بر روی تک تک حرکت شهدا و رزمندگان کار کرده بودند. تصور اینکه یک اتفاقی افتاد و ما به راحتی توانستیم در مقابل دشمن بیاستیم تصور درستی نیست. رزمندگان ما در جبهه‌ها شرایط سختی را تحمل کردند. 

یزدی در پایان گفت: ایستادگی مرهون تفکری بود که امام(ره) برای بسیجیان ما به ارمغان آورده بودند. امام(ره) فرموده بودند: اگر تفکر بسیجی بر کشوری طنین انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن کشور دور خواهد شد. این تفکر بسیجی بود که عمل انقلابی بچه‌های ما را در دوران دفاع مقدس به همراه داشت. این نگاه بود که ما توانستیم جنگ را با عزت به پایان برسانیم.

خانواده شهدا نشانه‌هایی هستند که راهمان را گم نکنیم

این برنامه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و با همکاری فرهنگ‌سرای اشراق، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت و ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد. اجرای گروه تئاتر، تجلیل از خانواده شهید تازه تفحص شده ابوالفضل کلهر، برگزاری مسابقه کتبی، اجرای ورک‌شاپ تصویر شهید، مداحی و برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری شامل کودک، اهدای خط نوشته، اهدای گل، هم‌عهدی با شهدا، کتاب، محصولات فرهنگی مذهبی، نمایشگاه عکس و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

در این برنامه سعید اوحدی رییس و مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص)، محمد سعادت مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگ‌سرای بهاران، علیرضا زند وکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگ‌سرای اشراق و تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران حضور داشتند. 
نظر شما