چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۰۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
در نشست هم‌اندیشی آموزشی منطقه ۱۳ عنوان شد؛
رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری با بررسی ظرفیت‌های آموزشی پایتخت از ضرورت برندسازی در حوزه آموزش شهری سخن گفت و افزود: آموزش سازمان در شهر تهران تحول ویژه‌ای را تجربه نخواهد کرد، جز اینکه توجه جدی به حوزه برند سازی داشته باشیم.
برکچیان: بدون برند سازی نبض آموزش پایتخت کند می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هفتمین نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری که با حضور سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش و مرضیه خسروی بروجنی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگ‌سرای امید برگزار شد، مسئولان آموزش این منطقه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه ارائه کردند.

ضرورت توجه به آموزش‌های مجازی
رییس مرکز مطالعات و آموزش در این نشست گفت: «هنگامی‌که از برند سازی در آموزش سخن می‌گوییم باید به سه موضوع مهم، «سرفصل‌های آموزشی»، «مربی» و «کیفیت خدمات آموزشی» توجه کنیم و در حوزه کیفیت و شکل خدمات توجه به آموزش‌های مجازی از اولویت‌های مرکز مطالعات و آموزش است.

برکچیان تأکید کرد: باید هرچه زودتر بخش مهمی از خدمات آموزشی به سمت آموزش‌های مجازی شیفت پیدا کند در غیر این صورت با کاهش فراگیر مواجه خواهیم شد.

وی در بخش دیگر نشست از ارائه گواهینامه‌های مشترک با سازمان‌های معتبر و دانشگاهی خبر داد و گفت: گواهی‌نامه‌های مشترک نقش مهمی در افزایش مخاطبان خواهد داشت.

برکچیان افزود:چنانچه بتوانیم برای گواهینامه‌های آموزشی پشتوانه‌های دانشگاهی ایجاد کنیم باعث تبدیل فضای آموزشی به یک فضای کاربردی خواهد شد و با همین هدف نشست‌های مشترکی با مراکز دانشگاهی برگزار شده است تا این گواهی‌نامه‌ها اعتبار دانشگاهی نیز پیدا کنند.

وی در تشریح ارتقای نظام کیفی آموزش گفت: در حال حاضر مجموعه مربیانی که در مراکز آموزشی سازمان فعالیت می‌کنند دارای اعتبارنامه احراز صلاحیت علمی و عملی هستند و این به‌خودی‌خود یک فرصت برای جذب فراگیر است. زیرا سطح مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اگر بالاتر از مدرسان بخش خصوصی نباشد برابر است.

وی بیان کرد: برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت برای مربیان از برنامه‌های مرکز برای ارتقای نظام آموزشی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ است که این برنامه با بسیاری از آموزش‌های ضمن خدمت متفاوت است، زیرا برای این دوره‌ها کاربرگ‌های آموزشی تدوین شده است و استادان طراز اول حوزه‌های مختلف، تدریس این دوره‌ها را بر عهده دارند.

جلساتی به دور از فضای مقایسه‌ای 
در این نشست که فعالیت‌های ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ در مقایسه با ۶ ماه نخست ۱۳۹۶ موردبررسی قرار گرفت. مرضیه خسروی بروجنی از نتایج نشست‌های هم‌اندیشی صحبت کرد و گفت: برای نخستین بار بود که من شاهد برگزاری چنین جلساتی به دور از فضای مقایسه‌ای بودم. 
فضایی که به دنبال دلایل منطقیِ رشد و کاهش فراگیر، دوره‌ها یا شهریه در راستای رفع مشکلات آموزشی مناطق بود. که جا دارد از این شکل نگاه قدردانی کنم. نگاهی که پذیرش مسئولیت را در بخش‌های ستادی به وجود می‌آورد دارای ارزش است.

رییس فرهنگ‌سرای امید افزود: ما هم در منطقه ۱۳ تلاش کرده‌ایم که رشد آموزشی داشته باشیم و به نظر می‌رسد با تسهیلگری که به‌واسطه برگزاری این جلسات به وجود خواهد آمد با شتاب بیشتر و مشکلات کمتری در مسیر توسعه فعالیت‌های آموزشی منطقه گام بر خواهیم داشت.

وی به دیگر دستاوردهای این نشست‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه ستاد به‌جای نقد یک‌طرفه مناطق، خودش را جزوی از منطقه دانسته است و مشکلات را دوسویه می‌بیند کار و نگاه ارزشمندی است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در حوزه تبلیغات آموزشی کلان‌شهر تهران گفت: برای برند سازی آموزش در شهر تهران از فضای مجازی نباید غافل شد. ما تابلوهای تبلیغات شهری را در اختیار داریم که بسیار می‌تواند به ما کمک کند. قطعاً سازمان زیباسازی در این موضوع همراه خواهد بود اما خیلی از مخاطبان ما نگاهشان به تابلوهای تبلیغات شهری نیست و بیشتر تمرکزشان به فضای مجازی است. ما باید جای خودمان را در فضای مجازی ایجاد کنیم، حفظ کنیم و ارتقا بدهیم و از مراکزی کمک بگیریم که در این حوزه جدی کار می‌کنند و توانسته‌اند جای خودشان را در فضای مجازی تثبیت کنند یا از استادان به نام و شاخص حوزه‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم به این برند سازی دست بزنیم.

در این نشست که ۶ آذر در فرهنگ‌سرای امید برگزار شد، گزارشی از عملکرد آموزشی فرهنگ‌سرای امید و خانه‌های فرهنگ «حافظیه» و «مهرآور» ارائه شد و روسای ادارات امور مربیان، پایش و ارزیابی آموزشی و روابط عمومی مرکز مطالعات و آموزش به بررسی عملکرد آموزشی این مراکز پرداختند.

نظر شما