سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۱۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
در نشست هم‌اندیشی آموزشی منطقه ۱۷ عنوان شد؛
در هشتمین نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری، رییس این مرکز آموزش، با بررسی ظرفیت‌های آموزشی پایتخت از ضرورت تغییر پلتفرم‌های آموزشی سخن گفت و افزود: با توجه به تغییرات بنیادین در شیوه‌های آموزشی دنیا، از ضروری‌ترین برنامه‌های مرکز آموزش تغییر و اصلاح ساختار آموزش خواهد بود.
پلتفرم‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری تغییر می‌کندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شتمین نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات و آموزش با هدف ارتقای فعالیت‌های آموزشی شهر تهران، در جمع مدیران و مسئولان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ برگزار شد.

در این نشست که با حضور سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محمد سعادت مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد، مسئولان آموزش این منطقه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه ارائه کردند.

آموزش سازمان فرهنگی هنری نیازمند بازنگری و تغییر سیاست‌هاست 
رییس مرکز مطالعات و آموزش در این نشست گفت: آموزش سازمان فرهنگی هنری نیازمند بازنگری و تغییر سیاست‌هاست تا بتوانیم به یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش که همانا افزایش ماندگاری مخاطب است دست پیدا کنیم.

برکچیان تأکید کرد:آموزش بخشی از مخاطب را به ما می‌دهد که دارای هویت است و این ارزش‌ افزوده مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

وی در بخش دیگری از نشست به نیازهای مخاطبان اشاره کرد و گفت: مخاطبان آموزش در پایتخت دو نیاز مهم و اساسی دارند. نیازهای مکشوف به این معنا که مخاطب در حوزه‌ای خاص احساس نیاز می‌کند و برای رفع آن در دوره‌های آموزشی به‌ صورت خودانگیخته نام‌نویسی می‌کند و نیازهای نامکشوف یعنی نیازی که خودش از آن بی‌خبر است و حوزه رسالتی ما کشف این بخش از نیازهای آموزشی است.
 
برکچیان افزود: امیدواریم با تغییر پلتفرم‌ها و تقویت برندینگ حوزه آموزش ۸۰ درصد از خدمات آموزشی ما اصلاح شود.

وی در تشریح تغییر پلتفرم آموزشی گفت: بازتعریف دوره‌ها، تغییر تقویم آموزشی و حرکت به سمت آموزش آنلاین و مجازی باعث خواهد شد که مناطق دغدغه اجرایی کمتری در حوزه آموزشی داشته باشند.

وی بیان کرد: از دیگر عناصری که در تغییر ساختار آموزش نقش مهمی دارد، نظام نگهداشت مربیان است که باید این شیوه نیز تغییر کند. این تغییر در حوزه خانه‌های کودک تجربه‌شده است و گروه‌های بعدی قرآن و زبان انگلیسی خواهند بود.

تطابق دوره‌های آموزشی با نیازهای مخاطبان
در این نشست که فعالیت‌های ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ در مقایسه با ۶ ماه نخست ۱۳۹۶ مورد بررسی قرار گرفت، محمد سعادت با بیان اینکه شورای تعالی آموزش در منطقه تشکیل‌ شده است و هر هفته جلسات منظم این شورا با هدف بررسی وضعیت آموزشی در منطقه ۱۷ برگزار می‌شود گفت: مهم‌ترین هدف این شورا رفع نقاط ضعف و تقویت و توجه به نقاط قوت است.

رییس فرهنگ‌سرای بهاران افزود: در این شورا شاخص‌های مخاطب، نیروی انسانی، تعرفه‌های آموزشی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، دوره‌های آموزشی و وضعیت مراکز بررسی می‌شود.

وی به دیگر دستاوردهای این شورا اشاره کرد و گفت: ازاین‌ پس برای هر دوره آموزشی چه در حوزه فراگیر و چه مربی نظرسنجی و نیازسنجی صورت می‌گیرد و از مخاطبان وضعیت عملکردی مربیان احصا می‌شود. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ در ادامه سخنانش گفت: تطابق دوره‌های آموزشی با نیازهای مخاطبان و برگزاری دوره‌های خلاقانه و مهارتی که منتج به کارآفرینی شود از برنامه‌های مهم شورای تعالی آموزش در منطقه ۱۷ است.

سعادت افزود: توسعه، تجهیز و جانمایی درست فضای آموزشی از دیگر موضوعاتی است که باعث ماندگاری مخاطب در فضای آموزشی خواهد شد و این موضوع در شورای تعالی آموزشی منطقه ۱۷ پیگیری می‌شود.

در این نشست که هفت آذر در فرهنگ‌سرای بهاران برگزار شد، گزارشی از عملکرد آموزشی فرهنگ‌سرای بهاران و خانه‌ فرهنگ «سلمان فارسی» و دارالقرآن «بهاران» ارائه شد و روسای ادارات پایش و ارزیابی آموزشی و روابط عمومی مرکز مطالعات و آموزش به بررسی عملکرد آموزشی این مراکز پرداختند.

در حاشیه این دیدار رییس مرکز مطالعات و آموزش از خانه کودک شهر شکوفه‌های بهاران و کلاس‌های آموزشی بازدید کرد و با مربیان و مدرسان به گفت‌وگو پرداخت.

نظر شما