شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
شناخت و نکوداشت علی اکبر مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینما در قالب چهارصد و نودمین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور اهالی سینما یکشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۸ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
آیین نکوداشت علی اکبر مزینانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارصد و نودمین نشست باشگاه فیلم ارسباران(تهران) با هدف شناخت و نکوداشت علی اکبر مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینما، با حضور مهدی فخیم‌زاده، فریدون جیرانی، امیر پوریا و دیگر اهالی سینما، یکشنبه ۱۱ آذر در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این نشست فریدون جیرانی به عنوان مورخ بر تاریخ سینمای ایران و مهدی فخيم زاده به عنوان کارگردان باسابقه‌ای که پنج فیلم مشترک با مزینانی داشته، درباره او صحبت خواهند کرد. همچنین امیر پوریا منتقد و مدرس سینما با اشاره به ویژگی‌های کار مزینانی، بخش‌هایی از فیلم‌های او را نمایش خواهد داد و درباره هر یک از آنها به تاثیراتی که آن زمان در سینمای ایران و مخاطبان آن داشتند، خواهد پرداخت.

علي اكبر مزيناني در سال ۱۳۲۵ در مزينان متولد شد. در سن چهارده سالگی با ورود به كادر فنی شروع به كار كرد و پس از طي مراحل مختلف (نورپردازی و دستياری) به عنوان فيلمبردار در فيلم‌های «مرگ در باران»، «اضطراب»، «كوسه جنوب» و «شهر شراب» مشغول فيلمبرداری شد. 
او سپس به تهيه كنندگی نیز روی آورد و موفق به ساخت فيلم‌های خونبارش و رهایی شد. در سال ۱۳۵۴ به طور مستقل كار تهيه كنندگی را با فيلم‌های؛ عقاب‌ها، خواستگاری، دو همسفر، قربانی، شب بخير غريبه و دنيا شروع كرد و در كنار دو حرفه فيلمبرداری و تهيه كنندگی در امر پخش فيلم نيز به فعاليت پرداخت.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست شناخت و نکوداشت علی اکبر مزینانی می‌توانند یکشنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۸ به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما