سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۱۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
هفته فرهنگی الجزایر با مشارکت سفارت الجزایر در ایران از ۱۳ تا ۱۶ آذر در فرهنگ‌سرای ملل برگزار می‌شود.
هفته فرهنگی الجزایر در فرهنگسرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل فلاح‌خیر سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک و فرهنگ‌سرای ملل با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی الجزایر گفت: هفته فرهنگی الجزایر با هدف آشنایی با آداب و رسوم و گسترش روابط فرهنگی کشور الجزایر و ایران به مدت ۴ روز در فرهنگ‌سرای ملل برگزار می‌شود.

اسماعیل فلاح‌خیر گفت: به منظور آشنایی با جاذبه‌های فرهنگی و هنری در بخش نمایشگاهی  آثار هنرهای تجسمی و سنتی (نقاشی آبرنگ، رنگ و روغن، مینیاتور، اکریلیک، نقاشی روی ماسه، تابلوهای سرامیکی و...)، صنایع دستی (ظرف‌های سفالی، نقاشی روی سنگ و...) که حکایت از بافت تاریخی و طبیعت و زندگی مردم دارد، در نگارخانه شماره ۱ و ۲ به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: همچنین تاریخ سیاسی این کشور و چهره‌های برجسته الجزایر در قالب تابلوهای مصور به شهروندان معرفی خواهد شد و در بخش هنر و سینما فیلم‌های نبرد الجزایر، مناره، بر فراز الجزایر و چاه با حضور علاقه‌مندان به هنر سینما نمایش داده می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای ملل ضمن دعوت از شهروندان گفت: نمایشگاه آشنایی با انواع غذاهای محبوب و شیرینی‌های کشور الجزایر و  پوشش و لباس‌های سنتی الجزایری از بخش‌های دیگر برنامه‌های این هفته است که در راستای دوستی بین دو کشور برگزار می‌شود.
 
آیین افتتاح این نمایشگاه سه‌شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۰ با حضور عبدالمنعم الحریز سفیر الجزایر در ایران و سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای ملل برگزار می‌شود.

شهروندان برای بازدید از هفته فرهنگی الجزایر می‌توانند از ۱۳ تا ۱۶ آذر از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به نشانی: قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگ‌سرای ملل مراجعه کنند.

نظر شما