پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری و شهردار منطقه ۴
هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» دوشنبه ۱۲ آذر ماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهردار منطقه ۴ و جمعی از شهروندان در فرهنگ‌سرای اشراق افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» با شعار خانواده و سلامت و با هدف حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و ترغیب شهروندان به خرید کالاهای ایرانی، دوشنبه ۱۲ آذر ماه با حضور سعید اوحدی رییس و سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا حسینی نوکنده شهردار منطقه ۴، معصومه عمارتی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ و جمعی از مدیران فرهنگی هنری و شهروندان در فرهنگ‌سرای اشراق افتتاح شد. 

در آغاز مراسم علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگ‌سرای اشراق با خیر مقدم به حاضران گفت: با نگاه به انار می‌توانیم به خداشناسی، نظم و یکپارچگی پی ببریم و خدا را شکر می‌کنیم که این بهانه‌ها را به ما نشان می‌دهد. امیدوارم با برگزاری جشنواره انار راهی برای تعامل بیشتر و ایجاد مهربانی بیابیم و شهروندان بتوانند از این جشنواره بهره مناسبی ببرند. 

هشتمین جشنواره انار در فرهنگ‌سرای اشراق افتتاح شد

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم عنوان کرد: در آموزه‌های دینی و ملی ما به نشاط و سرور تاکید جدی شده و خدا را شکر می‌کنیم که هشتمین جشنواره انار همزمان با ایام ربیع‌الاول که ماه شادی مومنان است، در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود. گسترش نشاط و شادی یکی از وظایف مهم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و امسال در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به این امر اهتمام داشته باشیم. 

وی ادامه داد: شهرهای مختلفی انار مرغوبی دارند، ولی در کشورهای منطقه هم انار وجود دارد و مثلاً در یکی از شهرهای افغانستان انار کاشته می‌شود. ولی بهترین انار در بین کشورهای منطقه را یمن دارد. متاسفانه امروز یمن درگیر جنایت‌های مستکبران است و تا به حال حدود ۱۰۰ هزار کودک یمنی جان خودشان را از دست داده‌اند. امیدواریم در سال آینده جشنواره در شرایطی برگزار شود که جنگ در منطقه نباشد. 

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: انشالله زندگی خانواده‌های ایرانی مانند انار شاداب، متحد و یکپارچه باشد و انسجام خانواده‌ها همواره حفظ شود. جشنواره انار تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت و در شب یلدا نیز جشن بزرگی برای شهروندان شرق تهران برگزار می‌شود. همزمان در میدان آزادی نیز جشنی برای اهالی غرب تهران اجرا می‌شود. 

هشتمین جشنواره انار در فرهنگ‌سرای اشراق افتتاح شد

در پایان این مراسم، جشنواره انار با برش کیک افتتاح شد. همچنین سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری و سید علیرضا حسینی نوکنده شهردار منطقه ۴ از غرفه‌های جشنواره انار بازدید کردند. 

اجرای گروه کر بانوان، اجرای استندآپ کمدی توسط بهنام برار، کتابت آیات قرآن درباره انار، نقاشی رنگ روغن با موضوع انار، بافتن تابلوفرش انار و شعرخوانی طنز صابر قدیمی بخش‌های دیگر افتتاحیه جشنواره انار بود. 

هشتمین جشنواره انار در بخش‌های سرای انار، سرای سوغات و صنایع دستی، سرای غذا و آشپزی و سرای کودک و در بخش صحنه‌ای با اجرای موسیقی اقوام و نمایش‌های آیینی از ۱۲ آذر به مدت ۲۰ روز هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا  ۲۲ در فرهنگ‌سرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برگزار می‌شود.

نظر شما