شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
نمایشگاه گروهی خوشنویسی «حلقه مهربانی» با نمایش ۵۰ اثر خوشنویسی در قالب خط نستعلیق و خط نسخ در باغ‌موزه هنر ایرانی برپا شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین گشایش سومین دوره از نمایشگاه گروهی خوشنویسی «حلقه مهربانی» با نمایش آثار استادان طراز اول خوشنویسی در کنار آثاری از بزرگان و چهره‌های ماندگار هنر خوشنویسی همچون استادان غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی خوانساری، عبدالصمد حاج صمدی و شادروان یوسف خاموشی افشار، جمعه ۹ آذرماه ساعت ۱۵ در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد. در این نمایشگاه ۵۰ اثر خوشنویسی در قالب خط نستعلیق و خط نسخ برای دوستداران هنر خوشنویسی به نمایش در آمده است. 
 
همچنین در حاشیه این نمایشگاه، نشست تخصصی خط نسخ با عنوان «لطایف و ظرایف در خط نسخ ایرانی»، کارگاه تخصصی «تحلیل چلیپا در خط نستعلیق» با حضور محمدعلی قربانی و کارگاه «ساخت کاغذ ابر و باد» با حضور بهزاد قربانی پذیرای علاقه‌مندان است. 

گروه خوشنویسی حلقه مهربانی در سال ۱۳۹۲ با حضور هنرمندان و هنرجویان ممتاز و فوق ممتاز حاضر در کارگاه‌های آموزشی محمدعلی قربانی استاد خوشنویسی تشکیل شد و نخستین نمایشگاه این گروه در همان سال در فرهنگ‌سرای شفق برپا شد که با تحسین و تشویق استادان صاحب‌نام خوشنویسی همراه شد. دومین نمایشگاه گروهی نیز در سال ۱۳۹۵ در نگارخانه محیا تهران برپا شد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۱۹ آذر ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به باغ‌موزه هنر ایرانی واقع در تهران، خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از چهار راه پارک‌وی، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی هرزگویین، سه‌راه دکتر حسابی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۲۶۸۶۰۶۳ و ۹۱۲۴۴۹۳۶۱۵ تماس بگیرند. 
نظر شما