جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۱۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
آیین تجلیل از هنرمندان کانون سرود شورآفرینان فرهنگ‌سرای ملل با حضور جمشید تقی‌زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور دوشنبه ۱۲ مردادماه در فرهنگ‌سرای ملل برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تجلیل از هنرمندان کانون سرود شورآفرینان فرهنگ‌سرای ملل با حضور جمشید تقی‌زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، محمدرضا افشار مشاور و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بازنشستگی کشور، اسماعیل فلاح خیر سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک و جمعی از بازنشستگان هنرمند دوشنبه ۱۲ مردادماه در فرهنگ‌سرای ملل برگزار شد. 

اسماعیل فلاح‌خیر سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک در ابتدای این آیین گفت: کانون شورآفرین فرهنگ‌سرای ملل مدت‌هاست که در این مرکز فعالیت می‌کند که با اجراهای هنری و هم‌خوانی گروهی توسط سالمندان و بازنشستگان توانسته‌اند یکی از کانون‌های فعال و موفق فرهنگ‌سرا محسوب شوند. 

وی ادامه داد: ما از این بابت خوشحالیم که توانستیم بستر و امکانات مناسبی برای فعالیت هنری این عزیزان بازنشسته در این مرکز فراهم آوریم.

دکتر تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در این جلسه گفت: انسان فطرتاً زیبایی را دوست دارد و هنرمند فردی است که توانایی خلق یک اثر زیبا را دارد. بشر هنر را برای تسکین آلام و تعالی روحش برگزیده است و به واسطه آن آرامش پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: یکی از فرصت‌های خوبی که می‌توان برای پرداختن به هنر از آن بهره برد، هنگام فراغت و دوران بازنشستگی است. دراین دوران که فرهیختگان ما از کار و فعالیت اصلی و اشتغال روزمره و مستمر فاصله می‌گیرند، با پرداختن به هنر هم می‌توانند اوقات فراغتشان را پر کنند، هم شور جوانی و سرزندگی بیشتری پیدا کنند و هم به تمام و کمال ذوق و احساس خود را به نمایش گذارند و این یعنی «من زنده‌ام و زندگی می‌کنم» و همین موضوع ما را بر آن می‌دارد تا سیاست‌های جانبی را در کنار تأمین معیشت و حقوق بازنشستگان در نظر بگیریم.

دکتر تقی نژاد در پایان این جلسه گفت: ضمن قدردانی بی‌نهایت از هنرمندی و ذوق شما عزیزان و سروران گرامی تأکید می‌کنم که صندوق بازنشستگی کشوری حمایت از هنرمندان، مؤلفان، محققان و همه نخبگان بازنشسته که زیرپوشش ما قرار داشته را نه یک کار جانبی که یک وظیفه و سیاست اصلی می‌داند و بر آن تأکید می‌کنیم.

تجلیل مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور از هنرمندان کانون سرود شورآفرینان

در پایان این جلسه اعضای کانون شور آفرینان ملل لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از دستانِ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور دریافت کردند و بر روی پله‌های عمارت فرهنگ‌سرای ملل عکسی به یادگار از این نشست صمیمی ثبت شد.
نظر شما