جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۲۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
حجت‌الاسلام وحیدی در فرهنگ‌سرای گلستان مطرح کرد
حجت‌الاسلام وحیدی در صدوسی‌امین برنامه «در کوی نیکنامان» فرهنگ‌سرای گلستان عنوان کرد: ما هر چه تلاش کنیم تا به زیبایی نزدیک‌تر شویم، در حقیقت تلاش کرده‌ایم که به خدا نزدیک شویم. زیرا خدا اصل همه زیبایی‌ها و شیطان اصل همه زشتی‌هاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «در کوی نیکنامان» صبح پنجشنبه ۱۵ آذر ماه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده‌های شهدای منطقه ۸ برگزار شد.

در ابتدای برنامه حجت‌الاسلام وحیدی ضمن خیر مقدم به خانواده شهدا عنوان کرد: ما هر چه تلاش کنیم تا به زیبایی نزدیک‌تر شویم، در حقیقت تلاش کرده‌ایم که به خدا نزدیک شویم. زیرا خدا اصل همه زیبایی‌ها و شیطان اصل همه زشتی‌هاست. چشمانتان را عادت دهید که فقط زیبایی را ببیند؛ نقاشی زیبا، فیلم زیبا، منظره زیبا و صورت زیبا و شک نداشته باشید که حتماً خدا را در این زیبایی‌ها می‌بینید. 

حجت‌الاسلام وحیدی افزود: اگر می‌خواهید ببینید خدا چقدر در وجود شما هست، ببینید چقدر زیبایی را دوست دارید، زیبایی درختان، زیبایی گل. از کنار گلفروشی که گذر می‌کنید، آیا از دیدن گل‌ها لذت می‌برید و مبهوت می‌شوید یا فقط بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شوید؟ یکی از نگرانی‌های من برای نسل جوان این است که نه لباس زیبا می‌پوشند، نه موسیقی زیبا گوش می‌دهند، نه چهره خودشان را زیبا می‌کنند. 

وی ادامه داد: پیامبر خدا موهایشان را در ۶۰ سالگی روغن می‌زدند و در دوران جاهلیت که مردم چیزی از زیبایی نمی‌دانستند، شب‌ها به چشمان خود سرمه می‌کشیدند و می‌فرمودند سرمه مُژه چشم را قوی می‌کند. هر چه سن بالاتر می‌رود باید لباس‌های شاد و روشن بپوشیم تا روحیه خوبی داشته باشیم. پیامبر از لباس مشکی بیزار بودند و تا آخر عمر خود یعنی ۶۳ سالگی یک روز لباس مشکی نپوشیدند.

حجت‌الاسلام وحیدی اضافه کرد: زیبایی بر دو نوع است. ۱- برای مردم خود را بیارایید و زیبا کنید. ۲- برای خدا خود را آراسته کنید، یعنی به آن نیت الهی بدهید و ببینید خدا چه درهایی را به روی شما باز می‌کند. سؤال اینجاست که خداوند چه زیبایی‌ای را دوست دارد؟ خداوند زیبایی اخلاق، زیبایی صفات، زیبایی دل‌ها و زیبایی زبان‌ها را دوست دارد. پس شخص مسلمان همیشه باید سخنان زیبا بگوید. همچنین قلب مؤمن زیباست چرا که شرک و حسد و کینه و دیگر گناهان را نباید در آن جای دهد. پوشش زیبا و آراسته که مطابق با شریعت اسلام باشد جزء زیبایی‌های ظاهری است که خداوند آن را دوست دارد. رسول‌الله(ص) فرمود: «خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد.»

در بخش دیگری از این برنامه پدر و مادر شهید ناصر گرجی و پدر شهید مسعود یحیی پور خاطراتی را از شهیدانشان بیان کردند و تجلیل از این دو خانواده نیز پایان‌بخش این مراسم بود. 
 
نظر شما