پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
در نشست هم‌اندیشی آموزشی منطقه ۵ عنوان شد؛
رییس مرکز آموزش و مطالعات سازمان فرهنگی هنری در نهمین نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات و آموزش گفت:اگرچه مشکلات اقتصادی، تأثیر جدی بر همه حوزه‌ها و شئون زندگی شهروندان داشته است اما خوشبختانه و طی چند ماه اخیر،نه‌‌ تنها نرخ ماندگاری مخاطبان پایین نیامده است بلکه بالاتر رفته است و این نشان می‌دهد همچنان آموزش در سبد فرهنگی خانواده‌های تهرانی جایگاه خودش را حفظ کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نهمین نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری با هدف ارتقای فعالیت‌های آموزشی شهر تهران با حضور سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش، زهرا اشرفی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگ‌سرای فردوس و دیگر مدیران و مسئولان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵، سه‌شنبه ۱۳ آذر در فرهنگ‌سرای معرفت برگزار شد. 

در این نشست گزارشی از عملکرد آموزشی فرهنگ‌سرای معرفت ارائه شد و روسای ادارات پایش و ارزیابی آموزشی، امور مربیان و روابط عمومی مرکز مطالعات و آموزش به بررسی عملکرد آموزشی این فرهنگ‌سرا پرداختند.

بازنگری در سیاست‌های آموزشی

رییس مرکز مطالعات و آموزش در این نشست گفت: اگرچه مشکلات اقتصادی، تأثیر جدی بر همه حوزه‌ها و شئون زندگی شهروندان داشته است اما خوشبختانه و طی چند ماه اخیر، نه‌تنها نرخ ماندگاری مخاطبان پایین نیامده‌ است بلکه نرخ ماندگاری مخاطبان آموزشی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ بالاتر رفته است و این یعنی در شبکه آموزش افرادی حضور دارند که وفادارتر شده‌اند و این نشان می‌دهد همچنان آموزش در سبد فرهنگی خانواده‌های تهرانی جایگاه خودش را حفظ کرده است.

وی با اشاره به بازنگری در سیاست‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری، گفت: در بسیاری از حوزه‌ها، سیاست‌ها و پلتفرم‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری، نیازمند بازنگری و تجدیدنظر است که این امر با احیای مؤسسه آموزش شهر، سرعت بیشتری گرفته است.
 
برکچیان افزود: دور جدید فعالیت‌های مؤسسه آموزش شهر با هدف نقش‌آفرینی‌های جدید تعریف و تبیین شده است و باید به الگوی واحدی در تأمین منابع و مدیریت دوره‌های آموزشی برسیم.

وی در بخش دیگری از نشست به ظرفیت‌های آموزشی منطقه ۵ اشاره کرد و گفت: منطقه ۵ از بهترین مناطق آموزشی شهر تهران است که باید ظرفیت‌های آموزشی این منطقه تقویت شود.

شفافیت عملکرد آموزشی مناطق 

در این نشست که فعالیت‌های ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ فرهنگ‌سرای معرفت در مقایسه با ۶ ماه نخست ۱۳۹۶ بررسی شد، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با بیان اینکه برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی باعث شفافیت عملکرد آموزشی مناطق می‌شود گفت: با توجه به اینکه برخی از مشکلات حوزه آموزش ستادی و برخی دیگر منطقه‌ای است امیدوارم با تعامل نزدیک مرکز مطالعات و آموزش و مناطق، بخش عمده این مشکلات رفع شود.

در ادامه زهرا اشرفی با بیان اینکه بر اساس طرح مرکز آموزش باید دوره‌های آموزشی در شهر تهران برند شوند، افزود: باید به کیفیت آموزشی توجه جدی داشته باشیم. ضمن اینکه باید وجوه تمایزی که بین دوره‌های ما و مراکز خصوصی وجود دارد پر رنگ‌تر شود. ضمن اینکه باید دوره‌های جدیدی را تعریف کنیم که متمایز بودن این دوره‌ها عنصر رقابتی ما با مراکز خصوصی است.

رییس فرهنگ‌سرای فردوس افزود: از دیگر دستاوردهای این نشست توجه به حوزه تبلیغات آموزشی است که ضرورت دارد فرهنگ‌سراها در برنامه‌های تبلیغاتی خود در حوزه آموزش به سمت فضای مجازی حرکت کنند و حتی دوره‌های آموزشی نیز در فضای مجازی شکل بگیرد و باید پذیرفت که شیوه اطلاع‌رسانی به مردم تغییر کرده است و باید از روش‌های سنتی به سمت فضای مجازی حرکت کنیم.

توجه به حوزه سنجش خدمات آموزشی

رییس فرهنگ‌سرای معرفت نیز در این نشست گفت: از دوره جدید، حوزه نیازسنجی و سنجش خدمات آموزشی در این فرهنگ‌سرا راه‌اندازی می‌شود.
 
محمدصادق دهنادی افزود: برای ترم زمستان به دنبال افزایش خدمات آموزشی و تغییر نوع نگاه در برنامه‌های آموزشی هستیم.

در حاشیه این دیدار رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری از خانه کودک شهر شکوفه‌های معرفت و کلاس‌های آموزشی بازدید کرد و با مربیان و مدرسان به گفت‌وگو پرداخت.

نظر شما