جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
رییس فرهنگ‌سرای اشراق از حضور ۱۱ استان انارخیز کشور در هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زند وکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگ‌سرای اشراق همزمان با برپایی جشنواره انار «صد دانه یاقوت» در این فرهنگ‌سرا عنوان کرد: از روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه که هشتمین جشنواره انار با عنوان «صد دانه یاقوت» با حضور مسئولان شهری و فرهنگی و شهروندان افتتاح شد، تا کنون با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده‌ایم. اگر چه بارندگی و سرمای هوا را داشتیم، اما در این چند روز و به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه استقبال شهروندان بی‌نظیر بود. امیدواریم با اطلاع‌رسانی بیشتر بتوانیم پذیرای جمعیت بیشتری از شهروندان در جشنواره انار باشیم. 

وی اضافه کرد: در این جشنواره علاوه بر عرضه انار و محصولات و مشتقات آن، برنامه‌های فرهنگی و هنری برای مخاطبان تدارک دیده‌ایم. هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اجرای گروه‌های موسیقی سنتی و اقوام ایران، استندآپ‌کمدی، نمایش میدانی و دونوازی و سه‌نوازی گروه‌های موسیقی  را داریم و همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه ویژه‌برنامه «شب‌نشینی» را با اجرای برنامه‌های متنوع از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌کنیم. رادیوی جشنواره نیز از ساعت ۱۰ تا ۲۰:۳۰ با مخاطبان فرهنگ‌سرای اشراق همراه است. 

رییس فرهنگ‌سرای اشراق درباره حضور استان‌های مختلف در جشنواره انار «صد دانه یاقوت» گفت: از ۱۱ استان انارخیز کشور در این جشنواره حاضر هستند و محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در بخش سوغات و صنایع دستی هم بیشتر استان‌های کشور حضور دارند و از شهرهای شیراز، یزد، کرمان، زنجان، اصفهان، قم و سایر شهرهای ایران که سوغات مشهوری دارند، غرفه‌هایی برپا کرده‌اند. 

وی در پایان گفت: در جشنواره انار سراهای مختلفی شامل انار، سوغات و صنایع دستی، سلامت، کودک، کتاب و کتابخوانی و ورزش و بازی و سرگرمی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند. همچنین تعدادی غرفه سیار برای فروش مواد غذایی و یک ون‌کافه تدارک دیده شده است. 

هشتمین جشنواره انار در بخش‌های سرای انار، سرای سوغات و صنایع دستی، سرای غذا و آشپزی و سرای کودک و در بخش صحنه‌ای با اجرای موسیقی اقوام و نمایش‌های آیینی از ۱۲ آذر به مدت ۲۰ روز هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا  ۲۲ در فرهنگ‌سرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برگزار می‌شود.
نظر شما