شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۲۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
«ارکستر رتوریک» کانون موسیقی آکادمیک تهران از کانون های تخصصی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ به رهبری رضا مریوند در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
«ارکستر رتوریک» فرهنگ‌سرای فردوس روی صحنه تالار وحدتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون موسیقی آکادمیک تهران از کانون های تخصصی و فعال مدیریت فرهنگی هنری این منطقه که در فرهنگ‌سرای فردوس مشغول به فعالیت است، یکشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۲۱:۳۰، «ارکستر رتوریک» را به رهبری «رضا مریوند» و کنسرت مایستر (دستیار رهبر ارکستر) «فربد لطیفی» در تالار وحدت اجرا می‌کند.

در این ارکستر، قطعاتی فاخر از موسیقی کلاسیک و آثاری از چایکوفسکی، موتزارت، برامس، گوستاومالر، افنباخ، روسینی، سن سان، شوپن، ویلالوبوس، اشتراوس، پیاتزولا و ... توسط پژمان نور (سولیست گیتار)، روشنک نوشی (سولیست فلوت) و مسعود نوروزی (سولیست ویولن) به رهبری «رضا مریوند» اجرا خواهد شد.

رضا مریوند رهبر گروه، فارغ التحصیل نوازندگی ساز جهانی، فارغ التحصیل کارشناسی حرفه‌ای موسیقی (رهبری ارکستر)، رهبر ارکستر رتروریک (موسیقی کلاسیک)، رهبر مهمان ارکستر گل‌های نوین (موسیقی ایرانی)، عضو کانون نوازندگان کلاسیک خانه موسیقی، عضو فدراسیون بین المللی موسیقی دانان جهان (fim)، از ۱۶ سالگی با فراگیری گیتار کلاسیک زیر نظر دکتر علیرضا غلامشاهی، در سال ۱۳۸۵ از محضر استادانی دکتر هما سادات افسری، دکتر مارینا آقابکیان، استاد مصطفی کمال پورتراب، احسان صبوحی، کیوان میرهادی، الکساندر هاوانسیان، سرژیک میرزائیان و … در دانشگاه موسیقی استفاده نمود و در رشته نوازندگی ساز جهانی (پیانو) فارغ‌التحصیل شد.

در کنار تحصیلات موسیقی، نواختن گیتار به شیوه فلامنکو را زیر نظر شاهین علوی و احسان فرامرزی پور فراگرفت و در مستر کلاس‌های کاوه ناصحی به تکمیل آموخته‌های خویش پرداخت.

مریوند در سال ۱۳۹۲ «ارکستر رتوریک» را با هدف معرفی و شناخت آثار فاخر موسیقی کلاسیک با همراهی و همکاری اساتید برجسته و صاحب‌نظرتشکیل داد و در مقام مدیر هنری و رهبر ارکستر از آن زمان تاکنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده است و در اولین سال فعالیت این ارکستر به عنوان گروه برگزیده سومین جشنواره شمسه معرفی گردید، از دیگر فعالیت‌های ارکستر رتوریک همکاری در فیلم سینمایی «صله سحر» به کارگردانی فرزین مهدی پور و بازی استاد پرویز پورحسینی می‌توان اشاره نمود. وی همچنین به عنوان رهبر ارکستر با گروه‌هایی چون ارکستر گلهای نوین (موسیقی ایرانی گلها)، ارکستر و کر کنسرواتوار تهران و … همکاری داشته است و هم اکنون در فرهنگسرای فردوس سرپرستی کانون موسیقی آکادمیک تهران را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به نشانی اینترنتی ایران کنسرت مراجعه کنند.
نظر شما