سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
آیین گشایش نمایشگاه نقاشی «آبی فام» با همکاری و مشارکت نگارخانه آشیان نقش و مهر ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۳ آذر در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
«آبی فام» در باغ موره هنر ایرانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «آبی‌ فام» برگزیده‌ای از آثار ۱۲ هنرمند نقاش است که نگاهی ویژه و خاص به رنگ آبی داشته‌اند و کاربرد این رنگ در آثارشان هویداست.

هرکدام از رنگ‌ها دارای تاثیرات فیزیکی و روانی خاصی بر بیننده هستند و واکنش های متفاوتی را در افراد پدید می آورند؛ این واکنش غریزی براساس جنسیت، موقعیت ذهنی، آموخته‌های فرهنگی، احساسات و عواطف؛ برای هرفرد موقعیت متفاوت و تجربه جدیدی پدید می‌آورد. در میان رنگ‌ها، آبی حسِ آرامش را  تقویت می‌کند و اعتماد، اطمینان، سکوت، سکون، توجه و تمرکز را در ذهن متبادر می‌سازد. این رنگ به طور خاص و در تمام دوره‌های تاریخی مورد توجه هنرمندان بوده و در بسیاری از آثار نقاشی به عنوان رنگ قالب به کار گرفته شده است.

در این نمایشگاه که به کوشش فرزانه محجوبی گردآوری شده است، آثار هنرمندانی چون: اکبر نیکانپور، حبیب درخشانی، پرویز حیدرزاده، خلیل کویکی، فرخ محجوبی، بهزاد بزرگی، کمال طباطبایی، مرجان ثابتی، رضا نیکوی سمیعی، سارا جعفری، فرزانه محجوبی و تارا بهبهانی به نمایش درآمده است. 

«آبی فام» ۲۳ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در باغ موزه هنر ایرانی گشایش می‌یابد و تا دوم دی ماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

باغ موزه هنر ایرانی در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، سه راه دکتر حسابی واقع شده است.

نظر شما