سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
در قالب جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، سه باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با عناوین «چرخ نیلوفری»، «مروارید صادق» و «آبنبات چوبی» در منطقه ۱۴ فعالیت می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در قالب جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تسهیل‌گران کتابخانه‌ها، سه باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در کتابخانه‌های اخلاق، ابن‌سینا و امام جعفر صادق (ع) با عناوین «چرخ نیلوفری»، «آبنبات چوبی» و «مروارید صادق» فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

این باشگاه‌ها به منظور کمک به افزایش سرانه مطالعه، افزایش امید و نشاط اجتماعی و تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.

پس از ثبت هر باشگاه، ۱۵ عضو در هر یک از کتابخانه‌های تابعه این منطقه امکان بهره‌مندی از تخفیف کتاب را خواهند داشت و اعضا به صورت گروهی کتاب می‌خوانند، درباره کتاب‌های خوانده‌شده گفت‌وگو می‌کنند و در نهایت نامه‌هایی به نویسندگان کتاب‌های برتر می‌نویسند و نظر خود را درباره کتاب‌ها بیان می‌کنند و کتاب‌هایی را که پسندیده‌اند، در قالب فیلم‌های کوتاه موبایلی (۵۰ ثانیه‌ای) به دیگران معرفی می‌کنند.
 
فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان ابتدا در شهر تهران و سپس در سطح کشور ارزیابی می‌شود و در بخش‌های بهترین نامه به نویسنده، بهترین فیلم ۵۰ ثانیه‌ای موبایلی، بهترین نویسنده و بهترین باشگاه رقابت انجام شده و از کودکان و نوجوانان فعال و نویسندگان برتر قدردانی می‌شود.

دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان منطقه ۱۴ در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، فرهنگ‌سرای اخلاق واقع شده است.

نظر شما