به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در جمع تعدادی از برنامهسازان آموزشی رسانه ملی گفت: طبق آخرین پژوهشی که معاونت برنامه ریزی انجام داده است، ۷۰ درصد مخاطبانی که در جغرافیای مراکز سازمان حضور پیدا میکنند، به منظور اخذ خدمات آموزشی است. حتی بخش قابل توجهی از مخاطبان سایر برنامهها نیز از شبکه آموزش سازمان وام گرفته میشوند و در معرض برنامهها قرار میگیرند.
وی با بیان جایگاه ویژه مخاطبان آموزشی فرهنگسراها و خانههای فرهنگ افزود: مخاطبان آموزش سازمان فرهنگی هنری از معدود مخاطبانی هستند که به شکل شبکه در اختیار سازمان قرار میگیرند. منظور از شبکه این است که اولاً هویتشان معلوم است دوماً با میزان ماندگاری بالا یعنی بین ۱۲ تا ۲۵ ساعت آموزشی و حتی در خانههای کودک تا ۴۰۰ ساعت آموزشی در فرهنگسراها حضور دارند و در عالیترین سطح یعنی پرداخت وجه با سازمان مشارکت میکنند، ویژگی که در این سطح بین مخاطبان هیچیک از برنامههای سازمان مشاهده نمیکنید. یعنی مخاطبان آموزش سازمان مانند یک باشگاه مخاطبان در اختیار سازمان قرار دارند.
برکچیان با تاکید بر این موضوع که آموزش سازمان مختصاتی دارد که در نوع خود کم نظیر است بیان کرد:مجموعه این شبکه گسترده از مخاطبان، این حجم فعالیت، این سهم از فعالیت، باعث میشود که حوزه آموزش برای سازمان جدی باشد.
رییس مرکز مطالعات و آموزش با اشاره به اینکه خاستگاه ۱۵۰۰ دوره آموزشی؛ فلسفه آموزش و تحقق اهداف انسانساز است، افزود: یکی از مهمترین مسیرهای تحقق ماموریتهای سازمان از محل آموزش است. البته اگر چرخه آموزش درست طراحی شود، یکی از نشانه های سالم بودن آن، درآمدزایی است. یعنی درآمد هدف آموزش نیست ولی نشانه این است که چرخ آموزش درست میچرخد و به معنای دیگر خاستگاه آموزش، فلسفه آموزش است نه صرفا درآمد.