پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۰۳۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری:
رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از آموزش این سازمان به‌ عنوان بزرگ‌ترین شبکه آموزش غیر رسمی و حضوری کشور نام ‌برد و گفت: بیشترین‌ سهم از درآمد عملیاتی مناطق در حوزه آموزش است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در جمع تعدادی از برنامه‌سازان آموزشی رسانه ملی گفت: طبق آخرین پژوهشی که معاونت برنامه ‏ریزی انجام داده است، ۷۰ درصد مخاطبانی که در جغرافیای مراکز سازمان حضور پیدا می‌‏کنند، به‌ منظور اخذ خدمات آموزشی است. حتی بخش قابل‌ توجهی از مخاطبان سایر برنامه‌‏ها نیز از شبکه آموزش سازمان وام گرفته می‌‏شوند و در معرض برنامه‏‌ها قرار می‌‏گیرند.

وی با بیان جایگاه ویژه مخاطبان آموزشی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ افزود: مخاطبان آموزش سازمان فرهنگی هنری از معدود مخاطبانی هستند که به شکل شبکه در اختیار سازمان قرار می‎گیرند. منظور از شبکه این است که اولاً هویتشان معلوم است دوماً با میزان ماندگاری بالا یعنی بین ۱۲ تا ۲۵ ساعت آموزشی و حتی در خانه‌های کودک تا ۴۰۰ ساعت آموزشی در فرهنگ‌سراها حضور دارند و در عالی‏‌ترین سطح یعنی پرداخت وجه با سازمان مشارکت می‌‏کنند، ویژگی‏ که در این سطح بین مخاطبان هیچ‌یک از برنامه‌‏های سازمان مشاهده نمی‌‏کنید. یعنی مخاطبان آموزش سازمان مانند یک باشگاه مخاطبان در اختیار سازمان قرار دارند.

برکچیان با تاکید بر این موضوع که آموزش سازمان مختصاتی دارد که در نوع خود کم‏ نظیر است بیان کرد:مجموعه این شبکه گسترده از مخاطبان، این حجم فعالیت، این سهم از فعالیت، باعث می‏‌شود که حوزه آموزش برای سازمان جدی باشد.

رییس مرکز مطالعات و آموزش با اشاره به اینکه خاستگاه ۱۵۰۰ دوره آموزشی؛ فلسفه آموزش و تحقق اهداف انسان‌ساز است، افزود: یکی از مهم‌ترین مسیرهای تحقق ماموریت‌های سازمان از محل آموزش است. البته اگر چرخه آموزش درست طراحی شود، یکی از نشانه ‏های سالم بودن آن، درآمدزایی است. یعنی درآمد هدف آموزش نیست ولی نشانه این است که چرخ آموزش درست می‏‌چرخد و به معنای دیگر خاستگاه آموزش، فلسفه آموزش است نه صرفا درآمد.

نظر شما