پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۰۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره انار و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ همزمان با شب یلدا با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری متنوع در فرهنگ‌سرای اشراق میزبان شهروندان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن شب یلدا و برگزاری هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت»، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری تدارک دیده است. 

جشن یلدای ایرانی روز پنجشنبه ۲۹ آذر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با اجرای گروه هنری حنانه، حافظ خوانی، شعرخوانی، حرکات نمایشی با چرخ، موسیقی سنتی، نمایش، مسابقات شاد و مفرح، سخنرانی کارشناس با موضوع انار و... در سالن گلبانگ سینمای اشراق برگزار می‌شود و جشن بزرگ شب یلدا دیگر برنامه‌ای است که جمعه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با اجرای موسیقی سنتی، حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی، استندآپ‌کمدی، نقالی تهران قدیم، قصه‌گویی، سخنرانی کارشناس با موضوع معرفی آداب و سنن شب یلدا و... در سالن گلبانگ سینمای اشراق میزان علاقه‌مندان است.

همچنین برنامه شب‌نشینی یلدای هنرمندان جمعه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در سالن چشمه فرهنگ‌سرای اشراق برگزار می‌شود و در آن هنرمندان، فرهیختگان، ادیبان و میهمانان ویژه در فضایی گرم و صمیمی حضور می‌یابند و اجرای گروه کر فرهنگ‌سرای اشراق، گروه کر نمار (ناشنوایان)، موسیقی سنتی، حافظ خوانی و... از جمله برنامه‌های آن خواهد بود.

همزمان با اجرای برنامه‌های سالنی در این دو شب، برنامه‌های میدانی در فرهنگ‌سرای اشراق نیز پیش‌بینی شده و حرکات نمایشی، نمایش میدانی، مسابقات فرهنگی و هنری، استندآپ‌کمدی، تک‌نوازی، موسیقی آیینی و... اجرا خواهد شد. 

هشتمین جشنواره انار «صد دانه یاقوت» نیز با سراهای گوناگون میزبان شهروندان است و سرای کودک با معرفی آداب و رسوم شب یلدا به کودکان، سرای هنر با برپایی کارگاه‌های هنری متنوع، سرای سلامت با حضور کارشناسان طب سنتی، سرای کتاب و کتابخوانی با برپایی نمایشگاه کتاب درباره یلدا و انار، سرای رادیو با پخش موسیقی و اجرای مسابقه، سرای آشپزی با کارگاه آموزش آشپزی و آموزش انواع دسرها با انار، سرای ورزش با برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون و سرای بازی و سرگرمی با برپایی بازی‌های سنتی و بومی در فرهنگ‌سرای اشراق آماده ارائه خدمات فرهنگی به بازدیدکنندگان است. 

فرهنگ‌سرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره واقع شده است. 
نظر شما