جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
ویژه برنامه‌های طولانی‌ترین شب سال در فرهنگ‌سرای خاوران و مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرارسیدن شب یلدا، بیش از ۶ عنوان برنامه از جمله یلدای رنگین، یک قدم مانده به یلدا، یلدای من، جشن یلدا، راز دانه‌های انار و... در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

برنامه «یک قدم مانده به یلدا» با اجرای فرهاد آدیش و احمد اکشته برگزار می‌شود که عروسک‌گردانی و اجرای سرود ننه سرما، اجرای مسابقه به همراه اهدای جوایز ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های اصلی این بخش است. در این ویژه برنامه که روز چهارشنبه ۲۸ اذر از ساعت ۱۳ برگزار می‌شود، نوآموزان با آیین و سنت و فرهنگ ایرانی و صله رحم آشنا می‌شوند.

راز دانه‌های انار عنوان برنامه‌ای است که روز چهارشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۰ اجرا می‌شود، در این بخش کودکان با دانه‌های انار دست ساز خود به تزیین درخت پرداخته و در قالب مسابقه نقاشی، رنگ آمیزی و قصه‌گویی با آداب و رسوم شب یلدا آشنا می‌شوند.

مجتمع شهیدان جعفری نژاد ویژه برنامه یلدای رنگین را مخصوص طولانی‌ترین شب سال تدارک دیده است که در قالب مراسم جشن شب یلدا با اجرای گروه موسیقی، مسابقه، پخش سرود و کلیپ به همراه اهدای جوایز برگزار می‌کند

همچنین ویژه برنامه «چیدانه یلدا» در خانه فرهنگ ولیعصر (عج) برگزار می‌شود. چیدمان و آشنایی با سفره شب یلدا و برپایی مسابقه، نمایش مهمان ناخوانده و اجرای مراسم جشن از جمله بخش‌های این برنامه است.

جشن شب یلدا ویژه کودکان کار، بد سرپرست و بی سرپرست روز چهارشنبه ۲۸ اذر ماه از ساعت ۱۴تا۱۶ برگزار می‌شود. سخنرانی کارشناس کودک درخصوص خواص انار، شعرخوانی، اجرای نمایش با موضوع یلدا، قصه گویی، مسابقه و اهدای جوایز از جمله بخش‌های این برنامه است که در سالن فرهنگ فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

جشنواره یلدایی فرهنگ‌سرای خاوران با برنامه‌های شاد و متنوع با عنوان «یلدای من» در دو روز پایانی آخر هفته برگزار می‌شود. برپایی کرسی و اجرای نمایش آیین‌های یلدایی، حافظ خوانی و اهدا فال حافظ به شهروندان، برگزاری مسابقه در میان بازدیدکنندگان و پخش موسیقی به صورت زنده از جمله بخش‌های این برنامه است. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.
نظر شما