جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۳۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
پس از اجرای موفق نمایش «خونه آقاجون» در فرهنگ‌سرای امید این گروه اجراهای بعدی خود را در سرای سالمندان منطقه ادامه می‌دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه شب یلدا و به مناسبت یلدای باستانی و با توجه به اهمیت خانواده و ضرورت تمرکز بر موضوع احترام به پدر و مادر نمایش «خونه آقاجون» که توسط کانون نمایش امید نخستین بار در ۲۲ آذر ماه در سالن آمفی تئاتر فرهنگ‌سرای امید روی صحنه رفت، این بار در دو سرای سالمندان منطقه ۱۳ اجرا خواهد شد. 

این نمایش شاد که در قالب مجموعه برنامه های فرهنگی هنری سازمان با نام «یلدای من» اجرا خواهد شد داستان خانه پدر بزرگ و مادربزرگی را روایت می‌کند که هر سال بچه‌ها و نوه‌هایشان به بهانه شب یلدا به دیدن آنها می‌روند و در این دید و بازدید علاوه بر بازگو کردن آداب و رسوم نیک و ماندگار این شب اتفاقاتی خاص رخ می‌دهد که اعضای خانواده را درگیر آنها می‌کند و برای حل آن چاره جویی می‌کنند.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با توجه به حال و هوای شاد و روایت روان این نمایش بر آن شد در روز پنجشنبه ۲۹ آذر ماه سال جاری و در آستانه شب یلدا این نمایش را در دو بخش ساعت ۱۰ صبح در سرای سالمندان پناه و ساعت ۱۴ در سرای سالمندان کیمیا اجرا کنند. و به این مناسبت از سالمندان حاضر در این سراها عیادت و دلجویی شود.

گروه نمایش امید که متشکل از جهاندیدگان و سالمندان با انگیزه است بیش از ۱۰ سال است که به فراگیری متد نمایش و اجرای تئاتر صحنه ای پرداخته است و تا کنون اجراهای موفق بسیاری را در کارنامه کاری خود به یادگار ثبت کرده است.

نظر شما