پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ویژه‌برنامه «چله فاتحان» که روز جمعه ۳۰ آذر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، عنوان کرد: شهدای مدافع حرم آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن‌سوتر از ایران خاموش کردند تا این آتش دامنگیر کشورمان نشود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، ویژه‌برنامه «چله فاتحان» سومین یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین روز جمعه ۳۰ آذر ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. در این برنامه سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سعید اوحدی رییس و سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عدنان محمود سفیر سوریه در ایران، ذوالفقار توفیق حمود کاردار سفارت عراق در ایران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، سید محمود هاشمی فرمانده یگان فاتحین، سردار سیروس صابری جانشین فرمانده سپاه تهران و تعدادی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با خیر مقدم به خانواده شهدای مدافع حرم و میهمانان مراسم گفت: خانواده شهدا همه چیزشان را برای اسلام و انقلاب در طبق اخلاص گذاشتند. از یگان فاتحین تشکر می‌کنم که برنامه چله فاتحان را در چنین روزی برگزار می‌کنند. وقتی شهدا زنده‌اند و خداوند می‌فرماید گمان نکنید آنها کشته شده‌اند، چه شب یلدایی زیباتر از این می‌تواند باشد؟ شبی که یک دقیقه بیشتر بر سر سفره شهدا میهمان هستیم. شهدا نزد پروردگار خود روزی می‌خورند و خانواده‌هایشان باید به خود ببالند که فرزندان و همسرانشان در سخت‌ترین شرایط استوار ماندند و آسمانی شدند. 

وی اضافه کرد: شهدا روشنی و بصیرت ما هستند و برگزاری این برنامه در تقارن با شکست مفتضحانه آمریکا در محور مقاومت و استعفای وزیر جنگ و خروج نیروهای آمریکا از سوریه شیرینی بیشتری دارد. این جنایتکاران دیر یا زود از یمن نیز عقب‌نشینی خواهند کرد و پیروزی در یمن را جشن خواهیم کرد. شهدای مدافع حرم آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن‌سوتر از ایران خاموش کردند تا این آتش دامنگیر کشورمان نشود. نور هدایت حضرت سیدالشهدا (ع) راهگشای فرزندان شهید شما بود و آنها را به سرعت به قله کمال رساند. 

مدافعان حرم آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن‌سوتر خاموش کردند تا دامنگیر کشورمان نشود

رییس سازمان فرهنگی هنری به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: سال ۶۷ و در دوران اسارت، ما را محاکمه کردند و به مسیری فرستادند که آن را نمی‌شناختیم. در نهایت به زندان الرشید بغداد با سلول‌های ۸ متری بدون پنجره رسیدیم که شرایط سختی داشت. پس از مدتی از سلول آزاد شدیم و به اردوگاه تکریت زادگاه صدام رفتیم. وارد اتاق شدیم و دیدم ۹۰ نفر در اردوگاه هستند که شناسایی و دستچین شده بودند. حجت‌الاسلام ابوترابی سید آزادگان نیز در این اردوگاه بودند که وجودشان نعمت بود. دو نگهبان به نام‌های حسین و کاظم در آنجا بودند که کاظم بدترین رفتار را با ما داشت. گاهی آقای ابوترابی را چنان کتک می‌زد که ایشان تا مرز شهادت می‌رفت. آرزوی ما این بود که کاظم مرخصی برود. یک هفته رفت مرخصی، ولی دو روز زودتر به اردوگاه  برگشت و دیگر یک آدم دیگر شده بود. دیدیم کنار روشویی چند دقیقه با آقای ابوترابی صحبت می‌کرد. از ایشان پرسیدیم کاظم چه می‌گفت؟ ایشان گفتند کاظم می‌گفت سر صبحانه با مادرم نشسته بودم که پرسید تو در اردوگاه اسرا آنها را شکنجه می‌کنی؟ کاظم تعجب می‌کند. دوباره مادر می‌پرسید آیا سیدی در بین اسرا هست که تو او را شکنجه کرده باشی؟ دیشب حضرت زینب (س) را در خواب دیدم که می‌گفت چرا فرزندت اسیری از قافله اسرای ما را آزار و اذیت می‌کند؟ مادر می‌گوید شیرم حلالت نیست اگر آنها را اذیت کنی. کاظم متحول و از این رو به آن رو شد. جنگ تمام شد و پس از سقوط صدام، کاظم به ایران آمد و از تک‌تک ۹۰ نفر اسیران حلالیت طلبید. به مشهد رفت و سر خاک آقای ابوترابی از ایشان حلالیت خواست. در جنگ سوریه، کاظم به عنوان مدافع حرم به سوریه رفت و در حرم حضرت زینب (س) با تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید. 

سردار جعفری: شهدا پیام معنویت را به گوش ما می‌رسانند
سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران بعدی مراسم بود که عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که امروز در جمع مجاهدان و رزمندگان و خانواده معظم شهدا هستم. شهدا حق بزرگی گردن همه ما دارند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، یکی از مهم‌ترین کارها برپایی این نشست‌های نورانی به یاد شهدا و برای شنیدن پیام آنهاست، اگر گوش شنوایی داشته باشیم. شهدا تا وقتی زنده هستند با تن و وقتی شهید شدند با جان خود به مقامی می‌رسند که از فضل الهی اجازه می‌یابند پیام معنویت را به گوش ما برسانند.

وی ادامه داد: اگر می‌بینیم حیات معنوی در جامعه ما رو به گسترش است، به برکت خون همین شهداست که با خون خود این تداوم را تضمین کردند. حیات معنوی یعنی تلاش و عدم توقف و حرکت به سمت اهداف والای اسلامی که امیدوارم همه ما در این راه توفیق داشته باشیم. یکی از روزی‌هایی که خداوند به شهدا اعطا کرده این است که آنها بتوانند روی جامعه‌شان اثرگذار باشند. شهیدان به ما بشارت می‌دهند که هیچ ترسی نداشته باشید که پیروزی با شماست. به نعمت‌ها و فضل خداوند بشارت می‌دهند و می‌گویند خدا اجر مومنان را ضایع نمی‌کند. 

مدافعان حرم آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن‌سوتر خاموش کردند تا دامنگیر کشورمان نشود

سردار جعفری تصریح کرد: رزمندگان یگان ویژه فاتحین نیز از این جمله‌اند که در راه خداوند جهاد می‌کنند، تردیدی در مسیرشان ندارند و در ادعای ایمان خود صادق هستند. بالاترین آمادگی را در بین نیروهای مسلح این عزیزان دارند، چرا که یگان‌های ویژه باید توانمندی‌های خاصی داشته باشند. این یگان جزو اولین یگان‌های داوطلب در سوریه بود و نقش مهمی در آزادی شهر حلب و اطراف آن داشت. از رزمندگان یگان فاتحین کمال تشکر را داریم و یاد شهدای فاتحین را گرامی می‌داریم. 

وی با بیان اینکه راه شهدا همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: به کوری چشم همه دشمنان، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و باید ارزیابی صادقانه‌ای از اهداف انقلاب اسلامی و محقق شدن یا نشدن این اهداف داشته باشیم. مبارزه با ظلم و ستم و نظام سلطه یکی از اهداف انقلاب بوده که جمهوری اسلامی ایران در این هدف بسیار نمونه است و به لطف الهی و خون شهیدان این پرچم بلند است. حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان نیز از اهداف دیگری است که خدا را شکر محقق شده است. 

مدافعان حرم آتش فتنه را هزاران کیلومتر آن‌سوتر خاموش کردند تا دامنگیر کشورمان نشود

اجرای موسیقی با موضوع شهدای مدافع حرم توسط محسن توسلی، نقالی و شعرخوانی مرشد حسن بیگی، اجرای سرود دانش‌آموزی گروه میثاق، رونمایی از تمبر یادبود شهدای یگان ویژه فاتحین و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم بخش‌های دیگر این مراسم بود. 
مطالب مرتبط
نظر شما