جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز مطرح کرد
سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز درباره عملکرد سازمان فرهنگی هنری در حوزه شعر گفت: پیشنهاد می‌کنم سازمان فرهنگی هنری فعالیت‌های حوزه شعر را جدی‌تر دنبال کند و یک شورای شعر تشکیل دهد. در این شورا مثلاً ۹ نفر از خبرگان و کارشناسان شعر انتخاب شوند و اگر قرار است جایی نشست شعر برگزار شود، حداقل کسی که نشست را مدیریت می‌کند از لحاظ علمی مورد تأیید این شورا قرار گیرد.
پیشنهاد تشکیل شورای شعر در سازمان فرهنگی هنریسعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره فعالیت‌های شعری این سازمان گفت: سازمان فرهنگی هنری در این ۱۰ سالی که من با این سازمان همکاری می‌کنم، تعدد جلسات ادبی و شعر را دارد که اتفاق خوبی است. منتهی برای مدیریت این نشست‌ها باید از افرادی استفاده شود که توانایی‌های لازم را داشته باشند و من فکر می‌کنم در تعدادی از نشست‌های ادبی این گونه نیست. 

وی اضافه کرد: من پیشنهاد می‌کنم سازمان فرهنگی هنری فعالیت‌های حوزه شعر را جدی‌تر دنبال کند و یک شورای شعر تشکیل دهد. در این شورا مثلاً ۹ نفر از خبرگان و کارشناسان شعر انتخاب شوند و اگر قرار است جایی نشست شعر برگزار شود، حداقل کسی که نشست را مدیریت می‌کند از لحاظ علمی مورد تأیید این شورا قرار گیرد. فرد را به شورا دعوت کنند و ببینند چه سوابقی دارد و آیا توانایی اداره نشست شعر را دارد یا خیر. این ضعف عمده است و باید جبران شود، ولی به طور کلی سازمان فرهنگی هنری حداقل در فرهنگ‌سراهای بزرگ مانند ارسباران و فردوس و... عملکرد خوبی دارد و فرهنگ‌سراهای کوچک‌تر و خانه‌های فرهنگ نیاز به تقویت دارند. 

بیابانکی در پاسخ به این پرسش که برگزاری شب شعر اهمیت بیشتری دارد یا برپایی کارگاه شعر، عنوان کرد: هر دو باید با هم باشد و هر دو لازم است. کارگاه شعر، شاعر تربیت می‌کند و شب شعر، شعر را به مخاطبان عرضه می‌کند. البته کارگاه و انجمن شعر قطعاً لازم‌تر و واجب‌تر است، چون کار یک شاعر جوان اول باید استاندارد پیدا کند و بعد از یک تریبون عمومی عرضه شود. در محفل قند و نمک که چند سال است آن را در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌کنیم، شاعران پرورش یافته‌اند و می‌دانند روی صحنه باید چه کار کنند. به نظر من کارگاه، مقدمه و شرط لازم شب شعر است. 
نظر شما