چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۴۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
قسمت هشتم مجموعه «ده فرمان» به کارگردانی کریشتوف کیشلوفسکی چهارشنبه پنجم دی‌ماه در نشست «فیلم و گپ» فرهنگ‌سرای رسانه به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.
نمایش و نقد هشتمین قسمت از «ده فرمان» در فرهنگ‌سرای رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، قسمت هشتم سریال تلویزیونی ده فرمان اثر کریشتوف کیشلوفسکی ، چهارشنبه ۵ دی ماه ساعت ۱۸ در نشست تخصصی فیلم و گپ با حضور سعید قطبی‌زاده به نمایش در آمده و نقد می‌شود. 

ده فرمان مجموعه‌ای تلویزیونی‌ست که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. کیشلوفسکی فیلمنامه این مجموعه را با مشارکت کشیشتف پیسیویچ به نگارش درآورد. این مجموعه شامل ۱۰ قسمت یک ساعته بر اساس ده فرمان حضرت موسی(ع) است. هر قسمت از مجموعه موقعیت شخصیت‌ها را در مواجهه با یک یا چند موضوع اخلاقی یا معنوی مورد کاوش قرار می‌دهد و به بازتاب فرامین موسی(ع) در زندگی روزمره می‌پردازد.

در قسمت هشتم این مجموعه زوفیا که نویسنده است و در کالج ورشو به تدریس می‌پردازد با مترجم کتاب‌هایش در آمریکا روبرو می‌شود. نتیجه این برخورد که در ابتدا ساده به نظر می‌رسد، بیان زوایای پنهان گذشته این دو است. حقایقی که به ماجرای یهودیان و جریانات جنگ جهانی بازمی‌گردد و این دو را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک می‌کند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی واقع در پاسداران، خیابان گل‌نبی، میدان قبا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرند. 
 
نظر شما