جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۰۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» را سه‌شنبه چهارم دی ماه با تجلیل از خانواده شهید محمدمهدی کریمیان برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا جمالی رییس فرهنگ‌سرای عطار سه‌شنبه چهارم دی ماه در قالب برنامه «ستارگان پرفروغ» در منزل شهید محمدمهدی کریمیان با خانواده وی دیدار کرد. 

پدر شهید در این دیدار عنوان کرد: آن زمان اینطور نبود که به بچه‌ها بگوییم به جبهه بروند یا نروند. خود محمدمهدی شناسنامه‌اش را دست‌کاری کرد و رفت، حتی رضایت هم نگرفت. وقتی به جبهه رفت من بی‌خبر بودم، تا اینکه از پایگاه مقداد با من تماس گرفتند و خبر دادند که به جبهه رفته، گفتم باز خدا را شکر شما خبر دادید. البته من با رفتنش مخالف نبودم، اگر ما نمی‌رفتیم پس چه کسی می‌رفت.

در ادامه مادر شهید با به خاطر آوردن آخرین باری که فرزندش را راهی جبهه کرد، گفت: مثل همیشه دم در خداحافظی کردیم و به خدا سپردمش. یکی از همسایه‌ها سر کوچه خداحافظی ما را دیده بود، بعدها گفت زمانی که خداحافظی می‌کردید، انگار پسرت نورانی شده بود. محمدمهدی رفت و دیگر نیامد. بچه خیلی خوب و صادقی بود. محمدمهدی متولد ۱۳۴۸ بود و وقتی به جبهه رفت، ۱۷ سال بیشتر نداشت. 

پدر شهید درباره نحوه شهادت پسرش گفت: در عملیات مرصاد با آرپی‌جی زده بودند و نصف بدنش از بین رفته بود. برادرانش به اسلام‌آباد غرب رفتند تا از بین جنازه‌ها او را شناسایی کنند، بعد از هشت روز او را برگردانند و بدنش را در قطعه ۲۹ به خاک سپردیم.

در پایان این دیدار محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ ضمن ادای احترام و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس، با اهدای لوح تکریم و نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» از خانواده شهید کریمیان تجلیل کرد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا از اهداف برنامه ستارگان پرفروغ است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهار راه قلیچ خانی، خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما