شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۴۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
آیین تکریم و معارفه مدیر عامل موسسه نشر شهر با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز یکشنبه ۹ دی ماه در باغ کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه نشر شهر روز یکشنبه ۹ دی‌ماه با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدحسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد، جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از ناشران در باغ کتاب تهران برگزار شد. 

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه نشر شهر برگزار شد

حسینی: باغ کتاب تهران یک بنگاه اجتماعی است
سید مجید حسینی مدیر پیشین باغ کتاب تهران با تقدیر از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: از آقای اوحدی تشکر می‌کنم که این مدیر پرسروصدا و پرحاشیه را این سال‌ها تحمل کرد، صبر کرد و از من حمایت کرد تا باغ کتاب تهران را در شرایطی که وضع مالی و اجرایی مناسبی نداریم، پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم شهرداری تهران باغ کتاب را به‌عنوان یک بنگاه اجتماعی بشناسد نه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی که اگر دید کلی به باغ کتاب یک دید اجتماعی باشد این مکان آینده و پرسپکتیو دارد ولی اگر به این مرکز با دید بنگاه اقتصادی نگاه شود این آینده و چشم‌انداز از بین می‌رود.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه نشر شهر برگزار شد

اوحدی: باغ کتاب باید به پاتوق علاقه‌مندان به فرهنگ و دانش تبدیل شود
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تقدیر از سید مجید حسینی و فعالیت‌هایش در باغ کتاب تهران گفت: سید مجید حسینی با پنج سال تلاش شبانه‌روزی باغ کتاب تهران به یکی از قطب‌های گردشگری تهران تبدیل کرد، گرچه به‌زودی با برنامه‌های جامعی که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی است تمام تلاش خود را به‌کار می‌بریم تا قشر وسیعی از مردم تهران بتوانند از باغ کتاب تهران بهره ببرند.

وی افزود: باغ کتاب تهران بر اساس یک فلسفه والای فکری شکل گرفت که آن اعتلای نوجوانان و آینده‌سازان این مرزوبوم بود و امیدواریم خروجی آن‌هم آگاهی، بصیرت و شناخت باشد. کار ارزشمندی در باغ کتاب شکل گرفت که نمونه آن را در جهان کمتر می‌بینیم و مشابه آن را هم در ایران حداقل تا یک دهه آینده نمی‌توانیم تولید کنیم. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا بتوانیم بهترین ثمره را از این امکانات وسیع بگیریم.

اوحدی افزود: کاربردهای باغ کتاب تهران را باید بر اساس اهداف و آرمان‌های انقلاب تعریف بکنیم. باید راهکارهایی را به کار ببریم تا این مرکز به همه مردم ایران خدمت رسانی کند و محدود به قشری خاص نباشد. نگاه درآمدزایی به باغ کتاب، حتماً که نگاه غلطی است. باغ کتاب تهران باید به پاتوقی برای علاقه‌مندان به فرهنگ دانش تبدیل شود و باید از تمام ظرفیت آن استفاده کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حکم تازه‌ای که به مجید حسینی اعطا شد گفت: دغدغه اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امر آموزش است. خوشحالیم که در این امر با لطف و موافقت مجید حسینی و با توجه به دغدغه جدی او در امر آموزش او را به‌عنوان عضو شورای عالی آموزش سازمان فرهنگی هنری در کنار سازمان داریم.

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه نشر شهر برگزار شد

جلالی: برنامه‌ای برای بهره مندی اقشار کم درآمد تدوین شده است
محسن جلالی فراهانی مدیر جدید موسسه نشر شهر با تقدیر از سعید اوحدی گفت: تشکرم از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از خودم فراتر است بلکه بابت نگاه ویژه و نوع اعتمادی است که او به همکاران در بدنه سازمان دارد و این از جنس انتصابات مشهود است. 

وی در ادامه با تأکید برای حضور همه اقشار جامعه از امکانات باغ کتاب تهران گفت: در هیئت‌مدیره و به همت سید مجید حسینی برنامه توسعه عدالت تدوین شده است که در صورت تأیید در هیئت‌مدیره سازمان فرهنگی هنری امکانی را فراهم می‌کند که امکانات باغ کتاب تنها به قشر برخوردار اختصاص نیابد و اقشار کم‌درآمد هم بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

خدادی: باغ کتاب باید به خانه مردم برود
محمد خدادی نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان فرهنگی هنری در مؤسسه نشر شهر دیگر سخنران این مراسم بود. وی با تأکید به اینکه باغ کتاب تهران متعلق به همه مردم است گفت: باغ کتاب درست شد و امروز روزی است که باغ کتاب باید به خانه‌های مردم برود؛ انتظار نداشته باشید که مردم الزاماً به باغ کتاب بیایند. باغ کتاب متعلق به شهر تهران نیست متعلق به فرهنگ است. این مرکز با دیجیتالی شدن باید به درون روستاها و حتی خارج از مرزهای ایران برود.

وی افزود: نسبت باغ کتاب با شهرداری تهران، سازمان فرهنگی و فرهنگ باید تعریف شود و تکالیفی که دارد منبعث از تعاریف است و قطعاً چون برای مردم است باید در اختیار مردم قرار بگیرد. در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید یک بار دیگر به خودمان مقاومت مردممان و دینی که به گردن داریم را به خودمان یادآوری کنیم و بدانیم که همه آن مجاهدت‌ها در فرهنگ و عقیده ما نهفته بود و فرهنگ همین کتاب است و بستری که برای دانش فراهم شده است. 

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه نشر شهر برگزار شد

در پایان این نشست، مجید حسینی مدیرعامل پیشین موسسه نشر شهر تکریم شد و حکم خود را به عنوان عضو شورای عالی آموزش سازمان فرهنگی هنری از سعید اوحدی دریافت کرد و محسن جلالی فراهانی به عنوان مدیرعامل مؤسسه نشر شهر معارفه شد. همچنین در این مراسم محمد خدادی به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان فرهنگی هنری در موسسه نشر شهر حکم خود را از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کرد.
نظر شما