جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۰۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
دبیران هنری پنج بخش «پوستر»، «عکس»، «نقاشی کودک و نوجوان»، «شعر» و «فیلم کوتاه» دومین جشنواره «پرچم» معرفی شدند. فراخوان شرکت در جشنواره به زودی منتشر و داوران بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند.
دبیران هنری بخش‌های مختلف دومین جشنواره پرچم معرفی شدندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ ناصر امین زاده، ضمن معرفی سعید الله وردی به عنوان دبیر اجرایی دومین جشنواره پرچم گفت: از آن‌جایی که روح جمعی و هویت جمعی هر جامعه در لوای نشانه‌های مشترک تداوم می‌یابد و با توجه به این که واثق‌ترین و اثربخش‌ترین این نشانه‌ها، پرچم است، دومین دوره از جشنواره پرچم با محوریت وحدت و انسجام ملی، استکبارستیزی و مقاومت در سایه تاکید، حمایت و همراهی سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در منطقه ۸ برگزار خواهد شد. 

رییس دومین جشنواره «پرچم»  ادامه داد: در این جشنواره که به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، ظرفیت‌های هویت‌ساز پرچم، پشتوانه‌های عظیم فرهنگی آن و مبانی معنایی پرچم مدنظر قرار گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای به همین مناسبت تدارک دیده شده است. از آن‌جا که ویژگی‌های منحصر به فرد پرچم، زمینه‌ساز حس همبستگی و تعلق میان تابعان آن می‌باشد، لزوم برگزاری این جشنواره در بخش‌های هنری مختلف حس می‌شود. از همین منظر، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در پنج بخش هنری، پوستر، عکس، نقاشی کودک و نوجوان، شعر و فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

رییس فرهنگ‌سرای گلستان در احکامی جداگانه و خطاب به دبیران این جشنواره آورده است: «نظر به تعهد، شایستگی‌های فردی، سوابق هنری، توانایی‌های علمی و عملی و تعامل حضرات‌عالی با جامعه‌ هنرمندان، صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران حوزه‌ هنر، کوروش پارسانژاد به عنوان دبیر بخش پوستر،امیرعلی جوادیان دبیر بخش عکس، جمال الدین اکرمی دبیر بخش نقاشی کودک و نوجوان، 
سعید بیابانکی دبیر بخش شعر و علی ملاقلی پور به عنوان دبیر بخش فیلم منصوب شدند».

هم‌چنین مسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند متعهد و برجسته کشور، عضو هیئت داوران چند نمایشگاه ملی و بین‌المللی، مدرس دانشگاه و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به عنوان قائم مقام و مشاور رییس جشنواره، دبیران بخش‌های مختلف را در اجرای هرچه بهتر این جشنواره یاری خواهند کرد.
 
سعید بیابانکی مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، دبیر جشنواره شعر و داستان جوان سوره، عضو شورای عالی شعر صدا و سیما، عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر و عضو شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 

دکتر کوروش پارسانژاد عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مدرس دانشگاه و ریس مرکز تجربیات هنری و ایده های نو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
 
علی ملاقلی‌پور کارگردان و فیلمساز جوان کشور است که فیلم‌های مستند «راه طی شده» و «قندون جهیزیه» را در کارنامه کاری خود دارد.

امیرعلی جوادیان دبیر جشنواره جهانی عکس و فیلم اربعین و عضو ارزشیابی هنرمندان کشور است و به عنوان مدرس دانشگاه مشغول تدریس است و تجربه انتشار چند کتاب را در کارنامه هنری خود دارد. 

جمال الدین اکرمی از مدرسین و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و تالیفات و کتاب‌های گسترده‌ای در این حوزه دارد.

 پس از برگزاری اولین نشست شورای سیاستگذاری، فراخوان شرکت در جشنواره منتشر و داوران بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند. 

نظر شما