پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۵۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
با هدف هم‌افزایی تجارب در حوزه فرزندپروری
رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) از تشکیل کانون گفت‌وگو با هدف هم‌افزایی تجارب، دانسته‌ها و مهارت‌های والدین در حوزه فرزندپروری خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق دهنادی کارشناس حوزه ارتباطات و رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) در نشست خانواده پایدار با موضوع مهارت‌های ارتباطی با فرزند که با حضور مادران کودکان پیش‌دبستانی در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای خاتم (ص) برگزار شد، عنوان کرد: با تشکیل کانون گفت‌وگو ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات مبتلابه والدین در ارتباط با فرزندانشان، فضای هم‌افزایی و انتقال تجارب و دانسته‌های آنان به دیگر اعضای کانون فراهم می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با طرح این پرسش که فرزندانمان در آینده چه کاره خواهند شد، اظهار کرد: از همان لحظه‌های ابتدایی تولد فرزند که زوجین حس بی‌نظیر پدر و مادر شدن را تجربه می‌کنند در ذهنشان یک نگرانی شکل می‌گیرد، نگرانی از آینده فرزندشان و اینکه چطور می‌توانند به او کمک کنند تا آینده درخشانی برای خودش بسازد.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تاکید کرد: والدین باید بدانند که اولین و مهم‌ترین گام برای تضمین موفقیت فرزندشان، آموزش مهارت‌های زندگی به او است و در صورتی که والدین با ۶ مهارت آموزشی یا به تعبیر بهتر ۶ سواد آشنا باشند، می‌توانند در تربیت فرزندانشان، این مهارت‌ها را به آنها آموزش دهند.

وی افزود: مهارت‌ها و سوادهایی که نباید از آموزش هیچ کدامشان غفلت کرد و باید آموزش آنها از کودکی به بچه‌ها شروع شود، شامل سواد ارتباطی به معنای توانایی ارتباط برقرار کردن و مورد ارتباط برقرار شدن، سواد عاطفی یعنی توانایی دوست داشتن و دوست داشته شدن، تعلیم و تربیت، سواد رایانه‌ای، سواد مالی و سواد رسانه‌ای است.

این نشست دوشنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) میزبان مادران کودکان پیش‌دبستانی فرهنگ‌سرا بود.

نظر شما